ولخرجی «جو بایدن» برای تبلیغات انتخاباتی‌اش

کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا با انتشار آماری از افزایش هزینه‌های انتخاباتی «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ خبر داد.

افزایش هزینه‌های انتخاباتی جو بایدن/ یک میلیون دلار برای اجاره جت خصوصیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا روز گذشته [چهارشنبه] آماری از هزینه‌های ستاد انتخاباتی جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد پیشروی دموکرات‌ها منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، طی سه ماه گذشته، بایدن نزدیک به یک میلیون دلار برای اجاره هواپیما‌های جت خصوصی پرداخت کرده که این مبلغ از محل صندوق‌های تبلیغاتی ستاد انتخاباتی او تامین شده است. همچنین میزان بودجه او در این بازه زمانی به کمتر از ۹ میلیون دلار رسیده است.

این در حالی است که برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و الیزابت وارن، سناتور ماساچوست که هر دو از نامزد‌های دموکرات هستند بیش از ۳۰ میلیون دلار برای انتخابات خود ذخیره دارند.

آمار‌های کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا حاکی از آن است که بایدن برای سرکشی به پایگاه‌های انتخاباتی خود در ایالات مختلف و سخنرانی در آنجا از جت‌های خصوصی استفاده می‌کند که اجاره چنین هواپیما‌هایی در سه ماه گذشته ۹۲۴ هزار دلار هزینه روی دست ستاد انتخاباتی بایدن گذاشته است.

در حالی این آمار منتشر شده است که پیش‌تر یکی از مشاوران بایدن به نشریه دیلی بیست گفته بود نامزد دموکرات‌ها برای مقابله با انتشار کربن در هوا سعی دارد کمتر از جت‌های خصوصی که عامل انتشار گاز‌های گلخانه‌ای هستند، استفاده کند.

هزینه‌های ستاد انتخاباتی بایدن به اجاره جت خصوصی منتهی نمی‌شود. طبق گزارش این کمیسیون هزینه اقامت بایدن در هتل‌های مختلف نیز متفاوت است و بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار گزارش شده است. همچنین هزینه‌های مشاوران او نیز تا ۴۰۰ هزار دلار اعلام شده است.

آمار تازه منتشر شده نشان می‌دهد از ۱۲ نامزد دموکرات، بودجه تبلیغاتی بایدن به سرعت در حال کاهش است، زیرا در سه ماه گذشته پول بیشتری خرج کرده و درآمد کمتری داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار