معاون امور اقتصادی استانداری فارس خبر داد؛

لزوم راه اندازی استاندارد در حوزه گردشگری/رشد ۲۵ درصد صادرات غیرنفتی

معاون امور اقتصادی استانداری فارس گفت: استاندارد‌ها باید در حوزه خدمات و گردشگری به عنوان یک پتانسیل در استان، راه اندازی شود.

لزوم راه اندازی استاندارد در حوزه گردشگری/رشد ۲۵ درصد صادرات غیرنفتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یدالله رحمانی معاون امور اقتصادی استانداری فارس در مراسم بزرگداشت روز جهانی استاندارد، گفت: استاندارد‌های لازم باید در حوزه خدمات و گردشگری به عنوان یک پتانسیل در استان، توسط سازمان ملی استاندارد راه اندازی شود.

او با بیان این که استاندارد، امروزه مفهومی فراگیر شده است و بیشتر جامعه به اهمیت آن واقف هستند، افزود: آثار استاندارد در بسیاری از جنبه‌های زندگی افراد قابل مشاهده است.

رحمانی گفت: واحد‌های تولیدی می‌توانند با کمک استاندارد به تداوم فعالیت خود در شرایط تحریم ادامه دهند، اما اگر استاندارد دقت نظر لازم را نداشته باشد، انتظار حیات واحد‌ها در بازار بین‌المللی هم وجود نخواهد داشت.

معاون امور اقتصادی استانداری فارس به رشد صادرات غیرنفتی فارس در سه چهار سال اخیر اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر ۲۵ درصد صادرات غیرنفتی قطر از طریق فارس انجام شده است که فارس سهم مطلوبی هم در صادرات عراق دارد.

رحمانی افزود: فارس با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و تبیین استاندارد‌های ملی نقش آفرینی خوبی در زمینه استاندارد داشته است.

معاون امور اقتصادی استانداری فارس خواستار استاندارد سازی لوازم یدکی خودرو و جلوگیری از قاچاق خودرو، اعمال استاندارد در آسانسور‌های قدیمی و محصولات کشاورزی شد.

رحمانی گفت: با توجه به این که ١٠ درصد از محصولات کشاورزی کشور توسط فارس تامین می‌شود، باید به استاندارد کردن محصولات و دستگاه‌ها در این بخش اهمیت ویژه داده شود.
انتهای پیام/چ

مراسم بزرگداشت روز جهانی استاندارد

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار