رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران؛

پروژه ترمینال شرق صاحب ندارد / باید به دنبال احداث پروژه‌های کوچک مقیاس باشیم

بوچانی گفت: مدیریت شهری باید به پروژه‌های کوچک مقیاس اهمیت بیشتری دهد و سازمان سرمایه گذاری از ورود به پروژه‌های بزرگ دست بردارد.

پروژه ترمینال شرق صاحب ندارد / باید به دنبال احداث پروژه‌های کوچک مقیاس باشیممحمد حسین بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش پروژه‌های کوچک مقیاس در مدیریت سرمایه پایتخت گفت: باور من این است که سازمان سرمایه گذاری برای حل مشکلات اقتصادی باید از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها استفاده کند و باید بپذیریم که نگاه به درون برای حل مشکلات اقتصاد شهری امری ضروری است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در تشریح علل شکست پروژه‌های سرمایه گذاری در چند سال اخیر افزود: بی توجهی به نکات راهبردی و کاربردی یکی از علل شکست پروژه‌های شهری در چند سال اخیر است که باید در ساختار درون شهری به دنبال راه چاره آن باشیم و می‌توان گفت واگذاری صفر تا صد پروژه‌ها به بخش خصوصی گامی مثبت و موثر برای حل این مشکل است.

او با تاکید بر این نکته که نگاه مدیران شهرداری با مدیران دولت و کارشناسان متفاوت است تصریح کرد: بار‌ها شاهد بودیم که در بسیاری از پروژه‌های شهری برخی مدیران دولتی ایده‌هایی را مطرح می‌کنند که آن ایده در مقابل توضیحات مدیران شهرداری رنگ می‌باخت، زیرا نگاه مدیران شهری در بسیاری از حوزه‌ها متفاوت است.


بیشتر بخوانید: مدیریت شهری در گذشته هوا را فروخت و پروژه‌های عجیب و غریب افتتاح کرد


بوچانی با اشاره به موانع موجود در حوزه اقتصاد شهری گفت: در حوزه مدیریت اقتصادی شهر موانعی وجود دارد که باید در حوزه معاونت مالی،اقتصادی و برنامه ریزی این موانع برطرف شود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با تاکید بر نقش پروژه‌های کوچک مقیاس در اقتصاد شهری گفت: ما ، زیرا پروژه‌های بزرگ مقیاس در حوزه شهری حجم بالای مالی را نشان می‌دهد، اما میزان اثر گذاری کمی دارد.

او با اشاره به احداث ترمینال شرق گفت: اگر احداث ترمینال شرق به موفقیت نرسید به این دلیل است که این پروژه صاحب ندارد، اما اگر ما روی پروژه‌های کوچک مقیاس در سطح محله‌های پایتخت دست بگذاریم آن‌گاه به دلیل صاحب داشتن پروژه، آن پروژه زودتر به نتیجه می‌رسد.

انتهای پیام/

پروژه های بزرگ مقیاس اثر گذاری کمی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار