وزارت آموزش وپرورش برای سال ۱۴۰۰، با ۳۲۰ هزار نفر کسری نیرو مواجه می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:وزارت آموزش وپرورش برای سال ۱۴۰۰، با ۳۲۰ هزار نفر کسری نیرو مواجه می‌شود و با توجه به محدودیت‌های استخدامی دولت، آموزش‌وپرورش در سال‌های آینده وضعیت بهتری نخواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مجتبی زینی وندی معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در دیدار با امام جمعه اصفهان گفت: این وزارتخانه برای سال ۱۴۰۰، با ۳۲۰ هزار نفر کسری نیرو مواجه می‌شود و با توجه به محدودیت‌های استخدامی دولت، آموزش‌وپرورش در سال‌های آینده وضعیت بهتری نخواهد داشت.

مجتبی زینی وندی با بیان اینکه در استان اصفهان ۱۶ هزار کلاس درس بدون معلم بود که با مدیریت صحیح، این مشکل برطرف شد افزود: ۱۶ هزار و ۵۰۰ مدرسه غیردولتی در کشور وجود دارد که یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند، که مدارس غیردولتی، بار سنگینی را از دوش دولت برداشتند.

او با اشاره به حساسیت مدارس غیردولتی گفت: کارگروه ویژه‌ای برای مباحث تربیتی و پرورشی در مدارس غیردولتی تشکیل شده و برخی از معیار‌ها همچون برگزاری نماز جماعت، حضور روحانی در مدرسه، شرکت در اردو‌های راهیان نور و فعالیت‌های فرهنگی و دینی در میزان شهریه دریافتی آنان مؤثر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سالانه ۲۰۰ هزار دانش‌آموز به مدارس دولتی اضافه می‌شود افزود: امسال ۱۲۰ درصد افزایش اجاره فضای آموزشی داشتیم و دولت چهار میلیارد تومان تسهیلات برای آن‌ها اختصاص داده که این میزان کافی نیست.

زینی وندی گفت: ۲۵۰ میلیون تومان هم برای اردوی راهیان نور استان اصفهان ویژه خانواده‌های محروم در نظر گرفته شده است که ۱۰۰ میلیون تومان آن را خیران و ۱۵۰ میلیون تومان آن را آموزش‌وپرورش تأمین می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان هم با اشاره به حمایت دولت برای توسعه مدارس غیر دولتی گفت: این مدارس باری را از دوش دولت برداشته و وضعیت کمبود مدرسه و معلم را بهبود می‌بخشند.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد با بیان اینکه بسیج در تعمیر و بهسازی مدارس کار‌های ارزشمندی را انجام داده که این اقدامات باید مردمی شده و گسترش یابد گفت: وزارت آموزش‌وپرورش نیز باید از آن‌ها حمایت کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان هم با اشاره به وجود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی غیردولتی و غیرانتفاعی در استان گفت: این تعداد ۲۱ درصد از مدارس استان را شامل می‌شود و ۱۷۰ هزار نفر از مجموع ۸۵۰ هزار دانش‌آموزان استان اصفهان در این مدارس تحصیل می‌کنند.

محمد اعتدادی با بیان اینکه امسال با همه مشکلات و کمبود نیروها، هیچ مدرسه‌ای خالی از معلم نیست، افزود: ما به دنبال توسعه مدارس غیردولتی هستیم تا کسری نیروی انسانی به نوعی جبران شود و از باری که بر روی دوش آموزش‌وپرورش است، کاسته شود.

انتهای پیام/م

 

دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش با امام جمعه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
استخدام سرباز معلم ، استخدام فارغ التحصیلان نخبه دانشگاه