افزایش روند بازگشت زائران در مرز شلمچه

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: روند بازگشت زائران به کشور در روز اربعین حسینی از مرز شلمچه شتاب گرفته است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کورش مودت فرماندار ویژه خرمشهر روز شنبه مجموع زائران ایرانی  بازگشته از مرز شلمچه را ۶۸ هزار و ۶۱۰ نفر بیان کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۸۱ هزار و ۴۴۵ نفر از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد یکهزار و ۳۲۹ تبعه خارجی بوده است.

او افزود: در شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۸۶۶ زائر ایرانی و هشت هزار و ۶۴۰ زائر خارجی از مرز شلمچه برای زیارت کربلا عزیمت کردند.

فرماندار ویژه خرمشهر شمار زائران بازگشتی از مرز شلمچه را یک میلیون و هشت هزار و ۶۴۰ نفر بیان کرد و گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۴۴۵ نفر از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۱۳۹ هزار و ۹۸۹ نفر اتباع خارجی بوده اند.

مودت با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه مهیا است گفت: در حال حاضر سه بیمارستان صحرایی با ۴۵ دستگاه آمبولانس با کادر درمانی برای خدمت رسانی به زائران بازگشته از زیارت اربعین آماده هستند.

او ادامه داد: به منظور آسان شدن بازگشت زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه ۷۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری برای انتقال زائران به نقاط مختلف کشور در این مرز مستقر هستند.

فرماندار ویژه خرمشهر افزود:علاوه بر این برای جابجایی رایگان زائرانی که به مقصد مرکز استان و شهر اهواز عزیمت می کنند ، نیز چند دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.

بیش از ۴۰۰  موکب مردمی از میدان مقاومت خرمشهر تا پایانه مرزی شلمچه مستقر شده و به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/ د

بازگشت زوار اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.