انسان‌ها چگونه در آینده در سیاره مریخ زندگی خواهند کرد؟

پس از تهیه زیرساخت های لازم برای زندگی انسان ها در سیاره مریخ، عده زیادی از ماجراجویان به آنجا سفر خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از بزرگ ترین هدف های امروزی انسان سفر به سیاره مریخ و مسکونی کردن آن است. کارشناسان اعتقاد دارند در سال های نه چندان دور انسان ها سرانجام به سیاره مریخ می روند و در آنجا به زندگی می پردازند.
 

امروزه موسسه‌های دولتی و خصوصی فراوانی در دنیا به رقابت با یکدیگر برای ارسال اولین گروه از انسان‌ها به سیاره مریخ پرداخته اند که از آن جمله می‌توان اسپیس ایکس، بلواوریجین، ناسا و بوئینگ را نام برد.

ناسا قصد دارد در دهه ۲۰۳۰ در یک ماموریت سرنشین دار به سوی سیاره مریخ شروع کند. فضانوردان پس از استقرار در مریخ باید بتوانند دریک زیستگاه مناسب برای انسان‌ها زندگی کنند، به همین دلیل تیم‌های معماری فراوانی از کشور‌های مختلف دنیا طرح‌هایی برای ساخت پایگاه‌های مخصوص زندگی انسان‌ها طراحی کرده اند.

به تازگی نمایشگاهی از فضای داخلی خانه‌های پیشنهادی در مریخ برای علاقه‌مندان در شهر لندن کشور انگلستان برگزار شده است. در این نمایشگاه افزون بر امکانات کنونی انسان برای سفربه مریخ، طرح‌هایی خلاقانه و تخیلی از امکانات زندگی انسان‌ها درسیاره مریخ هم وجود دارد.

 

افزون بر زیستگاه برای زندگی انسان ها، ماجراجویان سیاره مریخ به انواع وسایل زندگی، انواع تن پوش، امکانات تفریحی و درمانی، خوراک و مواد آشامیدنی ، سیستم دفع فاضلاب و مواردی از این دست نیاز دارند.

یکی از شرکت های فعال در صنعت پوشاک، در نمایشگاه زندگی آینده در مریخ، از نوعی لباس منحصربه فرد رونمایی کرده است که فضانوردان در زمان زندگی در زیستگاه مریخی می توانند از آن استفاده کنند.
 

به گفته کارشناسان حمل و نقل انواع محصولات از جمله پوشاک و مواردی از این دست به سیاره مریخ هزینه فراوان دارد، به همین دلیل استفاده از مواد قابل بازیافت برای تهیه انواع محصولات از جمله البسه می تواند به فضانوردان در آینده کمک فراوان کند.

کارشناسان در نظر دارند با استفاده از چترهای نجاتی که فضانوردان برای فرود سفینه ها از آنها استفاده می کنند نسل آینده لباس های مورد نیاز برای انسان های ساکن سیاره مریخ را تهیه کنند.
 

زیستگاه مورد نیاز زندگی فضانوردان با استفاده از چاپگر‌های سه بعدی تولید می‌شود. یکی از طرح‌های مورد پذیرش ناسا که در رقابت با دیگر طراحان جایزه ۳ میلیون دلاری را به دست آورد نوعی ماژول از بخش‌های مختلف است که فضانوردان مانند یک خانه می‌توانند درون آن به استراحت بپردازند. این ماژول در هر بخش خود دارای یک پنجره است که به فضانوردان اجازه می‌دهد فضای سطح سیاره مریخ را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: سوتی ترامپ در گفتگو با فضانوردان زن

خارج از ماژول به دلیل دارا نبودن هوای قابل تنفس درسیاره مریخ، نیاز است تا فضانوردان از لباس های فضانوردی کاملاً پوشیده و دارای سیستم های پشتیبان زندگی استفاده کنند.
 
کارشناسان ناسا در تلاش هستند تا نسل جدیدی از لباس های فضانوردی برای فضانوردان راهی سیاره مریخ و کره ماه تولید کنند که در عین محافظت بالا از آنها دارای قابلیت انعطاف پذیری مناسبی باشد تا فضانوردان بتوانند به انجام کارهای مختلف بپردازند.
 

این لباس ها باید بسیار مقاوم باشند زیرا فضانوردان برای سال ها و نه تنها یک ماموریت چند روزه یا چندماهه از آنها استفاده خواهند کرد.

در سیاره مریخ، رشد میوه، گیاهان و سبزیجات مورد نیاز برای خوراک انسان ها به وسیله مزرعه های سرپوشیده زیر تابش نورمصنوعی انجام خواهد شد. اعضای خانواده و فضانوردان می توانند درماژول خود وارد بخش رشد گیاهان شده و میوه یا سبزی مورد نیاز خود را برداشت و با آن خوراک تازه تهیه کنند.

منبع:Cnn

انتهای پیام/
 

سیاره مریخ چگونه برای زندگی در آینده آماده می شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.