توسعه روزآمد منطقه‌ای و شهرها نیازمند مشارکت بخش خصوصی است

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: توسعه روزآمد منطقه‌ای و شهرها نیازمند مشارکت بخش خصوصی است و در این ارتباط بخشی از وظایف شهرداری‌ها باید به بخش خصوصی واگذار و برون‌سپاری شوند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور امروز در سفر به سمیرم اظهارداشت: سازمان شهرداری‌های وزارت کشور این قول را می‌دهد که در صورت که طرح آماده شده و کارشناسان حامی این پروژه باشد به شرطی که شهرداری سمیرم هم بخش خصوصی را در اجرا مشارکت دهد.

به گفته معاون عمرانی وزیر کشور، توسعه روزآمد منطقه‌ای و شهر‌ها نیازمند مشارکت بخش خصوصی است و در این ارتباط بخشی از وظایف شهرداری‌ها باید به بخش خصوصی واگذار و برون‌سپاری شوند.

اوخاطرنشان کرد: واقع شدن پارک تقرچه در شمال و باغ دریاچه در قلب شهر که اولی صخره‌ای و دومی بندآبی چند منظوره است جنبه‌های زیبایی شناختی و گردشگری متعددی را در بر می‌گیرد که کم نظیر خواهد بود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: پارک تقرچه و آثار تاریخی متعدد پیرامون و زیر دست آن علاوه بر اینکه جنبه باستانی دارند به علت واقع شدن در ورودی بلند و مرتفع شهر سمیرم چشم‌اندازی شگفت‌انگیز ایجاد کرده که اجرای این طرح بزرگ در رونق گردشگری و اقتصادی آن تاثیر خواهد گذاشت.

او ادامه داد: مطالبه اصلی شهرداران چهار شهر و همچنین ۲ شهری که بزودی به شهرستان سمیرم ملحق می‌شوند کمک‌های اعتباری بویژه در خصوص بافت‌های فرسوده، فضای سبز و امکانات مدیریت شهری و آتش نشانی بود.

معاون عمرانی وزیر کشور به نرخ بالای مهاجرت در سمیرم در سال‌های گذشته اشاره داشت و گفت: با فعالیت مستمر دولتمردان و توجه مردم این موضوع امروزه معکوس شده و در تعداد زیادی از روستا‌ها شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

جمالی نژاد با بیان اینکه شهر شدن روستا‌های فتح آباد در شمال و بیده در جنوب شهرستان سمیرم بازگشت بومیان محلی را دوچندان خواهد کرد، اظهارداشت: بزودی شاهد افتتاح رسمی شهرداری‌ها و معرفی شهرداران این شهر‌ها خواهیم بود.

او این قول را هم داد امسال و سال آینده برای توسعه و زیباسازی بیشتر روستا‌ها و شهر‌های متعدد سمیرم قیر دولتی بیشتری به این شهرستان تخصیص داده شود.

شهرستان سمیرم با قرار گرفتن در ضلع شمالی زاگرس مرکزی و دنا با افزون بر ۱۰۰ هزار جمعیت عشایری و ثابت، شش شهر، چهار بخش و ۱۵۰ روستا و آبادی، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/م

 

سفر معاون عمرانی وزیر کشور به شهرستان سمیرم

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.