نامه جانسون به اتحادیه اروپا: خواستار تاخیر در اجرای برکسیت هستیم!

نخست وزیر انگلیس با عقب نشینی از مواضع پیشین خود، از ارسال نامه به اتحادیه اروپا برای تعویق خروج لندن از اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با عقب نشینی از مواضع پیشین خود، از ارسال نامه به اتحادیه اروپا برای تعویق برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) خبر داد.

بر این اساس، جانسون اعلام کرد امشب به دونالد توسک، رئیس شورای اروپا نامه خواهد نوشت و در آن خواستار تاخیر در اجرای روند برکسیت می‌شود.

جانسون پیشتر تاکید کرده بود لندن ۳۱ اکتبر (۱۱ روز دیگر) با توافق یا بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد. با این حال، روز گذشته نمایندگان پارلمان انگلیس با رای به متممی، نخست وزیر این کشور را مجبور به تمدید زمان برکسیت کردند.

بیشتر بخوانید: ترزا می‌ از توافق جانسون با اتحادیه اروپا حمایت کرد

تکمیلی: دونالد توسک، رئیس شورای اروپا در توئیتی نوشت: ”درخواست تمدید (مهلت خروج با توافق انگلیس از اتحادیه اروپا) به تازگی رسیده است. حال با سران اتحادیه اروپا در مورد نحوه واکنش به این درخواست مشورت خواهم کرد. “

بوریس جانسون شنبه اعلام کرد برای تمدید مهلت برکسیت با اتحادیه اروپا وارد مذاکره نمی‌شود و می‌کوشد به هر نحو ممکن لندن را در موعد مقرر یعنی ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج کند.

بنابر مصوبه دیروز پارلمان انگلیس، تصمیم‌گیری درباره خروج تا ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) به تعویق افتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۱۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
سلام آقای جانسون ،

برگزیت ، فقط یک سند اقتصادی است و حاشیه یا بعد دیگری ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
این اصرار به ترچمه اکسیت به جای اگزیت از کچا میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
جانسون هم مانند همون بچه روباه تازه به دنیارسیده است وقتی که بزرگ شود میشود روباه پیرمکار به هرحال اینهایک مشت الف بچه انگلیسی هستن مثل بز ازخودشون هم هراس دارند
آخرین اخبار