بررسی فنی هیوندای کنا هیبرید جدید + مشخصات

پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری بنزینی با باتری ۱.۵۶ کیلووات ساعتی و پیشرانه‌ی ۳۱ کیلوولتی همکاری کرده و در فواصل مناسب می‌توان از رانندگی بدون آلایندگی با هیوندای کنا لذت برد.

بررسی فنی هیوندای کنا هیبرید جدید + مشخصاتبه گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این هیوندای کنا هیبرید است، خودرویی که اگرچه هیچ ویژگی انقلابی‌ای ندارد، اما شاید در زمانی عالی برای این برند عرضه شده باشد.

این به خاطر آن است که هیوندای در گذشته‌ای نه چندان دور بی سر و صدا گزینه‌ی دیزلی را از روی میز کنا برداشت. اگرچه حذف پیشرانه‌ی دیزلی تراژدی غم‌انگیزی نبود، اما خب کنا تا امروز باید به یک جفت پیشرانه‌ی بنزینی نسبتاً تشنه تکیه می‌کرد.

البته رانندگانی که بیشتر به محیط‌زیست اهمیت می‌دادند همچنان می‌توانستند نسخه‌ی تمام الکتریکی کنا را انتخاب کنند؛ اما خب قیمت این خودرو حدود ۳۰ هزار پوند بوده و تقاضای زیاد به این معنی است که فعلاً باید یک سال یا بیشتر برای خریدش در صف ماند.

بررسی فنی هیوندای کنا هیبرید جدید + مشخصات

اینجاست که هیوندای کنا هیبرید وارد میدان می‌شود. قیمت این خودرو در تریم مجهز SE از ۲۲۴۹۵ پوند آغاز می‌شود و مهم‌تر اینکه می‌توان آن را همین‌الان خریداری کرد.

زیر پوست کنا هیبرید قوای محرکه‌ی بنزینی/الکتریکی هیوندای آیونیک هیبرید قرار دارد؛ به عبارت دیگر پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری بنزینی با باتری ۱.۵۶ کیلووات ساعتی و پیشرانه‌ی ۳۱ کیلوولتی همکاری کرده و در فواصل مناسب می‌توان از رانندگی بدون آلایندگی لذت برد. نیروی پیشرانه از طریق گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود.

بررسی فنی هیوندای کنا هیبرید جدید + مشخصات

در روی کاغذ کنا هیبرید هزینه‌های سواری و مالکیت کمتری نسبت به نزدیک‌ترین رقبای خود خواهد داشت. آلایندگی دی‌اکسید کربن این خودرو بین ۹۰ تا ۹۹ گرم در هر کیلومتر بوده و از این نظر مالیات کمتری را می‌توان برای این خودرو متصور بود. در مقام مقایسه باید گفت سئات آرونای بنزینی مالیات بیشتری را به مالک تحمیل می‌کند.

اما در دنیای واقعی همان مشکلات قوای محرکه‌ی آیونیک هیبرید در کنا هم دیده می‌شوند. این سیستم اگرچه قدرت ۱۳۹ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۵ نیوتون متری دارد، اما همیشه کند حس می‌شود. زمانی که پای خود را روی پدال گاز فشار دهید صدای نه چندان پیشرانه به گوش خواهد رسید و البته شتاب چندانی را نخواهید دید. پیشرانه‌ی ۱ لیتری که برای کنا ارائه می‌شود اگرچه روی کاغذ قدرت کمتری دارد، اما سرزنده‌تر بوده و یکی از دلایل آن‌هم گیربکس دستی می‌باشد.

بررسی فنی هیوندای کنا هیبرید جدید + مشخصات

اما پیشرانه‌ی ۱ لیتری از نظر مصرف سوخت به پای قوای محرکه‌ی هیبریدی نمی‌رسد. این خودرو در مسیر نرم هلند مصرف سوخت ۵ لیتری را بر جای گذاشت. از آنجایی که مسیر تست ما عموماً شامل بزرگراه‌ها و جاده‌ها بود بنابراین انتظار داریم در شهر‌ها مصرف بهتری را شاهد باشیم چراکه پیشرانه‌ی الکتریکی بیشتر وارد مدار خواهد شد. البته اگر مصرف سوخت برای شما خیلی اهمیت دارد تویوتا پریوس گزینه‌ی بهتری خواهد بود.

بررسی فنی هیوندای کنا هیبرید جدید + مشخصات

تجربه‌ی رانندگی این خودرو مشابه همان چیزی است که در سایر نسخه‌های کنا می‌بینیم. سیتروئن C۳ ایرکراس راحت‌تر بوده و سئات آرونا هم هیجان بیشتری دارد؛ اما کنا عملکرد خوبی در سر پیچ‌ها داشته و اگر رینگ‌های بزرگ‌تر را انتخاب نکنید سواری خودرو خوب خواهد بود. البته کنا هیبرید از این نظر هیچ استانداردی را در کلاس خود وضع نمی‌کند.

این خودرو از نظر ظاهری تفاوت‌های زیادی با سایر مدل‌ها نداشته و تنها نشان‌های متفاوت و رینگ‌های جدید باعث تمایز آن می‌شوند. شخصی‌سازی یکی از نقاط قوت کنا بوده و خریداران می‌توانند ۲۶ ترکیب رنگ بدنه را انتخاب کنند.


بیشتر بخوانید: بررسی هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ هیبرید GL + مشخصات


در داخل کابین تفاوت‌های بیشتری وجود دارد. هیوندای کنا دارای سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روزتری بوده و صفحه‌نمایش آن ابعاد ۱۰.۲۵ اینچی دارد. این صفحه‌نمایش رزولوشن بیشتری داشته و گشت‌وگذار در آن به خوبی صورت می‌گیرد. البته اینترفیس و گرافیک صفحه نسبت به قبل تغییر زیادی نداشته، اما این چیز بدی نیست. اگرچه سیستم اطلاعات سرگرمی هیوندای به خوبی سیستم گروه فولکس‌واگن نیست، اما طراحی خوبی دارد. کلید‌های میانبر فیزیکی نیز وجود دارند.

بررسی فنی هیوندای کنا هیبرید جدید + مشخصات

البته صفحه‌نمایش بزرگ یاد شده به‌صورت استاندارد در مدل‌های پریمیوم و پریمیوم SE بکار رفته و مدل‌های پایه‌ی SE از صفحه لمسی ۷ اینچی استفاده می‌کنند. البته در این نسخه هنوز هم اندروید اتو، اپل کارپلی و دوربین دنده‌عقب دیده می‌شوند.

از دیگر تجهیزات کنا SE می‌توان به حسگر‌های پارک عقب، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هشدار توجه راننده اشاره کرد. مدل پریمیوم حدود ۱۸۰۰ پوند گران‌تر بوده و از رینگ‌های بزرگ‌تر، صفحه‌نمایش یاد شده، ورود بدون کلید، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، شیشه‌های عقب تیره و سیستم صوتی ارتقا یافته سود می‌برد.

بررسی فنی هیوندای کنا هیبرید جدید + مشخصات

مدل پرچم‌دار هم پریمیوم SE نام داشته و از چراغ‌های LED، هدآپ دیسپلی، صندلی‌های چرمی و گرم شونده و… برخوردار است. البته این خودرو قیمت ۲۷۱۹۵ پوندی داشته و برای خودرویی در این کلاس کمی گران است.

بررسی فنی هیوندای کنا هیبرید جدید + مشخصات

حالا که هیوندای عرضه‌ی مدل دیزلی کنا را متوقف کرده بی‌شک مدل هیبریدی کم‌مصرف‌ترین نسخه‌ی درون‌سوز کنا محسوب خواهد شد. جدای از مدل الکتریکی، کنا هیبرید می‌تواند بهترین نسخه‌ی این خودرو لقب گیرد. این خودرو بدون عیب نیست چراکه صدای پیشرانه و پرفورمنس آن جای تعریف زیادی ندارد، اما حالت الکتریکی بدون صدای آن باعث می‌شود کنا کراس اووری عالی برای سواری شهری باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
واقعا ممنون بخاطر اخبار خودرو
آخرین اخبار