گزارش/

گوشت‌های لاکچری و ماساژ دیده، کیلویی یک میلیون تومان! / آیا تولید گوشت‌های ویل تایید شده است؟

هرچند وقت یک بار پیج های مختلف اینترنتی جولانگاهی برای فروش گوشت های لاکچری و گران قیمت می شود که همین امر منجر به واکنش های مختلف نیز شده است.

گزارش/عرضه گوشت های لاکچری با قیمت های عجیب و قریب در فروشگاه های شمال شهر/اختلاف نظر مسئولان پیرامون عرضه گوشت های لاکچری/ تولید گوشت های ویل یا به اصطلاح لاکچری تایید شدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هر از گاهی عرضه گوشت های لاکچری در فضاهای اینترنتی و برخی فروشگاه های شمال شهر با قیمت های عجیب و غریب سر و صدا به پا می کند که هر یک از مسئولان واکنشی نسبت به این موضوع دارند.

اگرچه برخی مسئولان بر این باورند که عرضه گوشت های لاکچری با قیمت های گزاف در برخی مغازه های شمال شهر تنها نوعی عوام فریبی است که برخی قشرهای خاص اقدام به خرید آن در بازار می کنند و به طور کامل منکر پرورش دام با شرایط خاص در واحدهای دامداری هستند، اما  در مقابل مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران معتقد است که گوشت های به اصطلاح لاکچری همان گوشت ویل (گوشتی که گوساله آن تنها منبع تغذیه‌اش شیر است) و  از طرف دیگر برخی عرضه کنندگان معتقدند دام با گرفتن ماساژ عضلانی، گوشتی با بافت لطیف و ساختاری مناسب در اختیار آنها قرار می‌دهد؛ که این امر باعث افزایش قیمت تا کیلویی یک میلیون تومان می شود.

در شرایطی که قیمت گوشت به سبب ترافیک دام در واحدهای دامداری با روند نزولی در بازار رو به رو شده است، به نظر می رسد اذعان برخی فروشندگان مبنی بر عرضه گوشت های لاکچری نوعی فضاسازی برای حفظ قیمت های کاذب و سودجویی در بازار است چرا که طبق اظهارات مسئولان ذی ربط تاکنون مجوزی برای پرورش دام های لاکچری با شرایط خاص در کشور صادر نشده است.

 گوشت های لاکچری و ماساژ دیده، کیلویی یک میلیون تومان!/ آیا تولید گوشتهای ویل تایید شده است؟

نمونه بسته بندی عرضه گوشت ویل در فضای مجازی

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از صحت و سقم پرورش دام های لاکچری و ادعای برخی فروشندگان مبنی بر توزیع این گوشت ها با نرخ های گزاف در بازار با خبر شویم:

تولید دام در دامداری های خاص واقعیت ندارد/مجوزی در خصوص تولید دام های لاکچری صادر نشده است

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با اشاره به اینکه عرضه گوشت لاکچری در بازار صحت ندارد، اظهار کرد: با وجود اذعان برخی فروشندگان مبنی بر توزیع گوشت‌های لاکچری، اما این موضوع کذب است چرا که به هیچ عنوان دام در دامداری‌های خاص پرورش داده نمی‌شود.

وی افزود: عرضه دام لاچکری باید در دامداری‌های خاص و کاملا مکانیزه صورت گیرد که تاکنون مجوزی در این خصوص صادر نشده است.

ملکی ادامه داد: دام‌هایی که در دامداری‌های فضای باز نگه داری می‌شوند به سبب برخورداری از آب و هوای مناسب، گوشت با کیفیت بهتری تولید می‌کنند که ممکن است برخی سودجویان با قیمت‌های هنگفت به عنوان گوشت لاکچری اقدام به عرضه در بازار کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه توزیع دام و گوشت لاکچری نوعی عوام فریبی است، بیان کرد: با توجه به آنکه دامداری مکانیزه در کشور وجود ندارد، از این رو هر یک از فروشندگانی که ادعا می‌کنند گوشت توزیعی آن‌ها لاکچری است، با ادله و مستندات لازم ثابت کنند که از کدام اتحادیه پروانه تولیدی اخذ کردند یا این دام در کدام دامداری پرورش و کدام کشتارگاه ذبح شده است.


بیشتر بخوانید: عرضه گوشت‌های لاکچری مورد تأیید مسئولان نیست/ دولاپهنای نرخ گوشت در سایه غفلت دستگاه‌های نظارتی


وی با اشاره به اینکه تاکنون مجوزی در خصوص تولید دام سبک و سنگین لاکچری در کشور صادر نشده است، افزود: بنده به عنوان رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تاکنون مجوزی در خصوص تولید دام لاکچری در کشور صادر نکردم، در حالی که پرورش دهندگان مجوز تولید را باید از اتحادیه گوشت گوسفندی و گاوی دریافت کنند.

عرضه گوشت های لاکچری با نرخ بالا در مناطق شمال شهر نوعی عوام فریبی است/تفاوتی در کیفیت گوشت شمال و جنوب شهر وجود ندارد

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی،  با تکذیب پرورش دام لاکچری در کشور اظهار کرد: اگر چه برخی فروشندگان شمال شهر به بهانه فریب قشری خاص اقدام به عرضه گوشت لاکچری با نرخ بالا در بازار می‌کنند، اما به سبب نبود شرایط خاص پرورش تفاوتی میان گوشت و دام به اصطلاح لاکچری با سایر دام‌ها وجود ندارد.

وی در واکنش به اظهارات برخی فروشندگان مبنی بر خوراک و نهاده خاص دام‌های لاکچری در کشور افزود: با توجه به آنکه گوشت از طریق دام تولید می‌شود و همواره غذای اصلی دام علوفه است، از این رو بیان اظهاراتی مبنی بر خوراک مخصوص دام‌های لاکچری و شرایط پرورش در فضای خاص واقعیت ندارد و هر روز سود جویان با اتخاذ روش‌های خاص به دنبال سودجویی و عوام فریبی قشری خاص هستند.

سلطانی قیمت گوشت در بازار داخل را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: با توجه به آنکه اتحادیه گوشت گوسفندی و گاوی و همچنین اتحادیه دامداران مجوزی در خصوص پرورش دام‌های لاکچری صادر نکرده است، بنابراین گوشت‌های به اصلاح لاکچری با نرخ‌های دلخواه فروشندگان در بازار عرضه می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه تفاوتی در کیفیت گوشت توزیعی شمال و جنوب شهر وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به آنکه عمده دام‌های توزیعی مربوط به استان کردستان از کیفیت بالایی برخوردار است، اما فروشندگان برخی مغازه‌ها با روش‌های خاص اقدام به عرضه گوشت با نرخ‌های گزاف در بازار می‌کنند.

سودآوری برخی فروشندگان با عرضه گوشت های لاکچری در بازار

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، فروش گوشت لاکچری را غیر قانونی دانست و گفت: با توجه به فراوانی گوشت، برخی افراد سودجو در فضای اینترنتی و فروشگاه‌های شمال شهر به دنبال سودآوری کاذب و حفظ وضع موجود هستند، در حالیکه امسال به سبب شرایط مساعد اقلیمی با افزایش تولید و عرضه در بازار رو به رو هستیم.

وی افزود: با توجه به روند نزولی قیمت گوشت، برخی فروشندگان در صدد حفظ گرانی‌های قبلی در بازار هستند، این در حالی است که به سبب ازدیاد عرضه، فروشندگان وارد فضای رقابتی شدند.

پوریان عرضه گوشت‌های لاکچری را یک جریان سازی برای حفظ گرانی‌های موجود در بازار برشمرد و گفت: با توجه به آنکه تفاوتی میان شرایط پرورش دام‌های تولیدی وجود ندارد، اما برخی افراد اذعان می‌کنند که دام‌های لاکچری در دامداری‌های خاص با علوفه متفاوت پرورش داده می‌شود، در حالیکه چنین اظهاراتی واقعیت ندارد و تمامی دام‌ها از گندم، جو و کاه تغذیه می‌کنند.

رئیس صادرکنندگان دام کشور ادامه داد: در شرایطی که قیمت دام زنده و گوشت قرمز روند نزولی به خود گرفته است و همواره با ترافیک دام در سطح دامداری‌ها رو به رو هستیم، همانند گذشته برخی افراد موضوع گوشت‌های لاکچری را در سایت‌های اینترنتی و برخی فروشگاه‌ها مطرح کردند تا بتوانند سود‌های هنگفتی را از این محل به جیب بزنند.

وی قیمت کنونی هر کیلو گوشت گوسفندی را ۹۵ هزار تومان و گوشت گوساله را ۸۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با وجود عرضه گوشت‌های لاکچری با نرخ‌های گزاف در بازار امکان خرید برای تمامی اقشار جامعه وجود ندارد و از طرفی به سبب آنکه موقعیت و شرایط متفاوتی در پرورش دام نداریم، از این رو بیان اظهاراتی مبنی بر عرضه گوشت‌های لاکچری بیشتر فضاسازی است تا واقعیت.

عرضه گوشت های لاکچری همان گوشت ویل است/قیمت فعلی گوشت های لاکچری اجحاف در حق مصرف کنندگان است

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، درباره اینکه آیا عرضه گوشت لاکچری صحت دارد، اظهار کرد: گوشت لاکچری همان گوشت ویل است که هم اکنون در برخی مناطق شمال شهر عرضه می‌شود.

وی عرضه گوشت لاکچری با نرخ‌های فعلی را اجحاف در حق مصرف کنندگان دانست و گفت: گوساله‌های ویل یا به اصطلاح لاکچری تنها باید شیر مصرف کنند تا خوراک آن‌ها حاوی آهن نباشد، اما عرضه با نرخ‌های یک میلیون تومان به بالا اجحاف در حق مصرف کننده است که تنها عده‌ای خاص قدرت خرید آن را دارند.

مقدسی ادامه داد: اگر چه در شرایط فعلی تنها عده‌ای خاص اقدام به خرید گوشت‌های به اصطلاح لاکچری در بازار می‌کنند، اما بدانند گوشت‌های توزیعی به هیچ عنوان گوشت ویل نیست.

رئیس انجمن صنفی گاوداران در پایان با بیان اینکه شرایط پرورش دام‌های لاکچری با دیگر دام‌ها متفاوت است، تصریح کرد: البته شرایط پرورش این دام‌ها به حدی سخت است که با اذعان فروشندگان این گوشت‌ها تفاوت معناداری دارد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
باور کنید چند ماهه بچم کتلت سویا میخوره ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
به نظرمن نه گوشت لاکچری داریم نه موادغذایی که همه مدعی هستند ارگانیک است
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۰:۱۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
هردم از این باغ بری میرسد.گوشت کیلویی یک ملیون رو میدین. چی بگم والا .یا صاحب الزمان
Iran (Islamic Republic of)
خلیل
۰۰:۰۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
این گروه هم جزو یارانه بگیر هستند. نتیجه یارانه میشود گوشت کیلویی یک میلیون تومان . جنگ با دنیا هم نتیجه اش نو کیسه هایی میشوند که این گوشتها را میخرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
این گرونیابیشترزیرسرخودمردم چون چیزی که گرون میشه بیشترهجوم میبرن براخریدن
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۲۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
فکر کنم قیمت اصلی گوشت همین یک میلیون تومن هست به ما دارن مفت میدند .بعد همش به مسولین ایراد میگیرید .!!!!!
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
گفتی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
این گوشت لطیف و خوش خوراک است ولی ارزش ان بیش از دو برابر نیست انهم برای انهائی که می شناسند است نه بیشتر
ولی هر چه گرانتر بروشند بهتراست پولشان به جیب زحمتکش ها برود بره
وارداتی ان را اصلا نخورید فقط پولتان حدر میرود
معمولایا گوساله مریض یا مادر مرده را ذبح می کنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
کی گاوه را ماساژ می ده؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
مسخره کردن .این پولها حرام
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
شما نخر
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۸:۴۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
نمونه ی دیگری از چنین دست مسائل در کجای جهان سراغ دارید؟
به راستی ما ملت فهیم-با بصیرت و با شعوری هستیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
یا حق تاحالا نشنیده بودم ما به همان بدون موشت مالش رازی هستیم
Netherlands
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
می خواند بازم گوشتا گرون کنند.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۴۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
خدا شاهد هست چند ماهی میشه که گوشت نخریدم. امروز حقوقم اومده. والا با ترس باید برم یک کیلو گوشت بخرم. به کی بگم نمیرسه حقوقم. بعد این از خدا بی خبرها ببین چه پولی دارن که اینجوری خرج میکنند. الله اکبر. به کی بگم؟ خرج بالاست اجاره بالاست...
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۷:۳۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
خوب بايد دستگير كنن اين افرادو دوروز ديگه محصولاته ديگه اى هم مياد كه ميگن لاكچريه مثله مرغى كه مثلاً خاويار خورده
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۷:۱۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
دامی که با شیر تغذیه بشه و ماساژ هم بدند به دام اون گوشتش رو هرکی بخوره سوسول در میاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
«اَسئَلُ اللهَ الْعَظیم رَبّ الْعَرشِ الْعَظیم اَنْ یَشْفیکَ»«اللَّهُمَّ اشْفِها بِشِفَائِکَ وَ دَاوِها بِدَوَائِکَ وَ عَافِها بِعَافیَتِک»«یاٰ مُنْزِلَ الشَّفآءِ و مُذْهِبَ الدّآءَ صَلّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ و اٰلِهِ و اَنْزِلْ علی و جمعی الشَفآءَ»بسم الله الرحمن الرحیم یا منزل الشفا و یذهب الداء صل علی محمد و اله و انزل علی وجهی الشفاء »»بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ " اللهم لا اله الا انت العلی العظیم ذو السلطان القدیم و المن العظیم و الوجه الکریم "” لا اله الا انت العلی العظیم ولی الکلمات التامات و الدعوات المستجابات خل ما اصبح. "
” لا اله الا انت سبحانک انی کنت من ظالمین "
«اللَّهُمَّ اشْفِها بِشِفَائِکَ وَ دَاوِها بِدَوَائِکَ وَ عَافِها بِعَافیَتِک»«بالامام الکاظم (علیه السلام) فَإِنِّها أمتک وَ بِنتُ عَبْدِکَ» يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءتْكُم مَّوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَشِفَاء لِّمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ
قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِينَ
ثُمَّ كُلِي مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُكِي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلًا يَخْرُجُ مِن بُطُونِهَا شَرَابٌ مُّخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِيهِ شِفَاء لِلنَّاسِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
اقا به خدا همين قيمت 88 هزار توماني گوشت را هم نداريم با اين هزينهاي جاري روزانه به سرعت باد داريم مانند هندوستان ميشويم يک طبقه ثروتمند و يک طبقه فقير.... مرگ بر امريکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
حقوق معلم بعدازکسورات یک کلیوگوشت
Iran (Islamic Republic of)
شاگرد
۰۲:۱۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
آخه چطوری می توانیم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
ملت ساده
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۰۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
چرا جلوی اینا که با حقه و کلک دارن جیب مردم رو خالی میکنند گرفته نمیشه اینا باعث گرونی گوشت میشن کجایین مسئولین ؟
کجایین چرا اینقدر ضعف مدیریت دارین باید اینجور جاها اینجور فروشگاه ها پلمپ بشن هیچ وقت هم اجازه بهشون ندن چرا به داد مردم بینوا نمیرسین.
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
اشکال نداره. باشه. به شرطی که قبل از رسیدن به دست مصرف کننده مالیاتش رو بگیرین. همانطور که از کارمند وکارگر بد بخت مالیات میگیرین.
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
گوشت مالیات نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
شاید گوشت خوب نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
ولی بعضی از پولدارا چقد خنگن که همچین چیزای مزخرفی رو باور میکنن
Iran (Islamic Republic of)
Seva
۱۳:۳۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
مردمه بخاطر یک رب گوجه فرنگی صف مونده بودن تو فروشگاهها بعدش دم از گرونی میزنن خوبه قحطی نشده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
اونا گوشت کیلویی یک میلیون میخرن ماهم موقعی که یارانه رو بریزن میریم گوشت یخی میخریم
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
گوشت یخی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
بازار و سودش برا دلال هاست
و همه بدبختیاش برا کشاورز و دامدار
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
من بچه کشاورز و دامدارم گوشت ماساژ دیگه چیه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
شما با انتشار این گزارشها دنبال چی هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
آنقدر اجناس قلابی رابه ثروتمندان حرام خور قالب کنند که روزی برسد که از بی پولی به گدایی بیفتن باد آورد را باد میبرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
مگه همه ثروتمندان یکین در ضمن اجناس قلابی که برای کسی که سطح معیشیتی پایین دارن قالب میشه کیفیت های پایین و ارزونو که ثروتمندان نمیخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
من بچه دامدارم گوشت ماساژ دیگه چیه
Germany
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
لعنت به هرچی آدم بی وجدان خدا هرچی پولداره به خاک سیاه بشونه که اینطوری اسراف میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
من بچه دامدارم گوشت ماساژ دیگه چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
اینها همش کار ی عده افراد سرخوش وبی درد هست همونهاییکه لباس کهنه وپاره برای کلاس گذاشتن میخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
باورتون میشه منتظرم حقوق این ماه واریز بشه نیم کیلو گوشت بگیرم بعداز یک ماه
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۲:۵۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
حضرت علی علیه السلام: خداوند سبحان در دارایی­های توانگران روزی­های بی چیزان را واجب گردانید. پس بی­چیز گرسنه نماند، مگر به سبب آنچه توانگری به او نداده است و در روز رستاخیز خداوندی که بزرگ است بی­نیازی او، ایشان را از این کار مؤاخذه می­نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
ب حق چیزهای ندیده ونشنیده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
حتما باقلواس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۰۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
به مسوولین کار ندارم با پولدران هم کار ندارم ،ازبس انتقاد کردیم گفتیم و شنیدیم .
ذهنم به اونایی که الان دارن زندگی میکنن اجاره میدن شغل شون مشخص نیست و قیمت اقلام اساسی گرون هست و درامد ندارن و زن پچه دارن و حتی زن شون خونه دارن !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
گوشت مختلف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
کار تازه به دوران رسیده هاست
Iran (Islamic Republic of)
Nobody
۱۱:۳۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
اتفاقا این فروشندگان گوشت لاکچری را نه باید مغازه شون رو پلمپ‌کرد و نه از کارشون جلوگیری کرد.
کسی که یک میلیون پول داره برای گوشت بدهد. خوب بزار بدهد. اتفاقا به نظر من باید همه چیز لاکچریش هم درست کرد. مثلا نخود لاکچری عدس و لوبیا و نون هر کدوم از اونا را میلیون هم میلیون تومن فروخت. به کی به اونایی که پولش رو دارند.
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
نخود لاکچری عدس و لوبیا و نون هر کدوم از اونا را میلیون هم میلیون تومن فروخت. به کی?
به میلیون دارا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
علی برکت الله !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۲۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
بخورین نوش جونتون پول دارین میخورین نبینه ان که نمیتونه ببینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
مملکت ما مسئول نداره؟، و به همین دلیل اینگونه بی ثباتی اجتماعی پیش اومده! الان کشور ما یک ارگان مستقل و کارآمد و متدین و با خدا میخواد که بیاد تک تک این افراد ثروتمند رو بررسی که که از کجا آورده به فرمایش علی(ع) هر جا کاخی دیدی بدان کنارش دهها خانه مستضعف وجود دارد
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
به فرمایش علی(ع)
معلومه عقلی نداری
وضو بگیر
بگو خدایا عقلم کمه عقلم بده (شاید بده شاید نده)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
واقعا که ////
Iran (Islamic Republic of)
کما
۱۰:۵۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
نوش جونتون
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
نوش جونتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
من یه سوال دارم در گزارش قبلی نوشتین گوشت داره لاکپشتی پایین میاداولاین که من دامدارهست مهرماه از تعاونی جهاد خرید علوفه میکنم آخرین بار ۲۵۰تومن سبوس دامی گرانتر خریدم هرماه همین برنامه گرانی دارم ولاکپشتی دارن علفه به دامدار گران میدن آقای خبرنگار بیا یه مسابه از دامداران که تعاونی دولتی چطور هرماه گرانتر قبل میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
دقیقا علوفه قیمت هر روز از اون روز گرون تر
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۲:۵۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
قیمت خیلی بالاست، تنها قشری خاص توان خرید دارند
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
گوشت داره لاکپشتی پایین میاد? ازترس لاکپشتی پایین میاد
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
دقیقا علوفه قیمت هر روز از اون روز گرون تره
علوفه را جای گوشت بخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
جانم ، اینا گاواشون علوفه طلائی میریزن رو بستنی طلائی میخورن .. روی پر قوی طلائی میخوابن ،اخورشون از طلاست ، در تاج محل با اب طلائی نیل شسته شدن
بازم بگم
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۰:۵۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
چرا چرا چرا اینقدر تفاوت طبقاتی به وجود آمده بیشتر مردم نتوانند گوشت بخرند و تعدادکمی گوشت کیلوای یکمیلیون بخرند چرا چنین شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
واقعا ؟
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۲۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
چون اینجا ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
هر روز همه چی بره بالا !!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
چند درصد از پرخوری و دل درد بقیه هم از گرسنگی
علی برکت ا...
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۰:۱۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
هر کی می خوره نوش جون این فاصله طبقاتی رو مسئولین انداختن کسی که ماشین داره ۲میلیارد خونه داره ۵ میلیارد باید گوشت ۱میلونی بخوره
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۰:۵۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
کسی که ماشینش دو میلیارده خوننش 100-200-300... ملیاره !!
-
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
عجب
-
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
ناامیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
اسلام اینه میگه یکی گوشت بخره کیلویی یک میلیون به خدا الان دو ماه یک کیلو گوشت نتونستم برا بچه ام بگیرم اینه مساوات اینه
-
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
علی برکت ا...
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
بیشتر کار کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
عجبا
Iran (Islamic Republic of)
محمد از گلستان
۰۹:۵۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
باسلام به همه دوستان.
نتیجه اختلاف طبقاتی شدیدی که در جامعه بوجود امده همین است که شاهدش هستیم.وقتی که بعنوان مثال افرادی که با زدوبند یک قطعه زمین با کار بری کشاورزی و خارج از بافت را داخل بافت مسکونی اورده وتغییر کاربری میدهند ارزش افزوده نجومی ان اجازه هر نوع خریدی را به طرف میدهد. متاسفانه از این نوع درامد ها از طریق رانت های مختلف فراوان است.اگر جلو این امور گرفته شود شای یک نسل بعد روی ارامش را ببیند.
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
اگر جلو این امور گرفته شود شاید یک نسل بعد روی ارامش را ببیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
300 بار گفت مجوز دامداری لاکچری صادر نشده. . مگه دغدغه مردم گوشت لاکچریه.؟ درمورد قیمت خودرو لبنیات صحبت کنید ببینید چرا روزی دو میلیون میره رو قیمت ماشین.
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
دو میلیون نمیره رو قیمت ماشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
گوشتهای بقولی ماساژ دیده لاکچری ،ترکیب چندنوع گوشته که دربرخی مواردفیله گوشت هم مخلوطش میکنند.به قرمزی گوشتش نگاه نکنید،ببینید داخلش ازچی تشکلیل شده!
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۰:۵۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
اون عکس اولی اگه منظورته که اون از ران گوسفند یا گوسالس برای اسنیک !! الکچری اون دو تا بسته بندی هستش (معمولی و چرخ کرده).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
حتما هنوز میخاد اجناس رو گرون کنید
اخه قبل گرونی سال گذشته اول صحبت
همین گوشت پیش امد
بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
جوانمرد
۰۹:۰۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
سلام اگر اجازه ندارند پس سازمان تعزیرات کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
پولی که با تلاش و زحمت بدست اومده باشد به هیچ عنوان خرج این نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۱۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
کسی که یک میلیون پول گوشت میده، شک نکنید که این درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
راد
۰۸:۵۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
گوشت لاکچری علاوه بر مسائل فرهنگی که به دیگر اقشار که توان خرید چنین گوشتی را ندارند ، آسیب میزند و افزایش اختلاف طبقاتی را در پیش دارد.خطرات اقتصادی دیگری هم دارد .از یک دام چند کیلو گوشت لاکچری میتوان تهیه کرد ؟ در انواع دام سبک و سنگین متفاوت هست .بعنوان مثال یک گوساله که به دنیا میاد و فقط از شیر تغذیه میشود وزن در هنگام کشتار،یک چهارم یک گوساله معمولی خواهد داشت و در هنگام کشتار نیز چون از همه بخش گوشت استفاده نمیشود وعملا یک سوم لاشه مورد استفاده قرار میگیرد.حالا اکر یک گوساله به شیوه معمول در سن 9 ماه گی 300 کیلو لاشه بدهد همان گوساله در 3 ماه گی به صورت لاکچری 120 کیلو لاشه خواهد داشت ( سن 9 ماه گی 450 کیلو لاشه).حال مقدار را مقایسه کنید.در حالت لاکچری ازتمام بخش لاشه استفاده نمیشود ، شاید 40 کیلو گوشت وزن نهایی باشد. .اوضاع تولید گوشت در کشور را همه میدانیم که کم هست و داریم وارد میکنیم .حالا اگر دامداران برای سود بیشتر به سمت تولید گوشت لاکچری بروند ، اوضاع تولید گوشت به کجا خواهد رسید یعنی میزان تولید 50 درصد کمتر از حالا خواهد شد یا شاید کمتر!!.پس مسئولین باید بدانند که این مسئله نگران کننده خواهد بود، اقدامی انجام دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
من سوالم از مسئولین هست. الان قیمت دام زنده پایین اومده آیا نهاده های دامی هم به همون نسبت پایین اومده؟ آیا با واردات گوشتی که ما داریم آینده ی برای شغل دامداری تصور م؟ چه مدتی ما میتونیم پایداری تولید داشته باشیم؟
-
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
چراوقتی یکشبه قیمتهاروچندین برابرمیشه همون لحظه همه قیمت جدیدمیفروشندولی الان همه دادمیزنندکه ضررمیکنندچون نهاده ها ومواداولیه کمتریاارزان نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
احسنت کارشناسان محترم
Iran (Islamic Republic of)
ه
۰۸:۳۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
فقط شیر خوبه
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
حتما منظورتون شیر آب هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
خب آخرش چی شد ؟ چطوری جلوشون رو میگیرین؟ فقط همه کارشناس ها جمع شدین که بگین این گوشت لاکچری نیست؟ خسته نباشین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
باید در همه مغازه های این مدلی را پلمپ کنه هروز شاهد این مدل کلاه برداری هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۰۷:۲۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
چطوری که قیمت نزولی هست ولی ما نمیبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
سرم سوت میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
آره منم شنیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
خوشبحالت. .میتونی از این راه پول دربیاری و این‌ گوشت یک میلیونی رو بخری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
چی بودیم و چی شدیم!
آخرین اخبار