زنگ آب در مدارس شهر‌های کردستان به صدا درمی‌آید

یازدهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه ویژه دانش‌آموزان سطح استان با مشارکت شرکت آبفا و اداره کل آموزش و پرورش کردستان نیمه دوم آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

زنگ آب در مدارس شهر‌های کردستان به صدا درمی‌آیدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در این رابطه گفت: این جشنواره اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که از جمله آن‌ها افزایش حساسیت همگانی در زمینه لزوم مدیریت مصرف بهینه با توجه به شرایط کم آبی در جهان، منطقه و بویژه ایران و کاهش مصرف آب و ارتقای بهره وری در استفاده از منابع موجود است.

محمدحسین محمدی اظهار داشت: همچنین افزایش آگاهی‌های عمومی در زمینه اهمیت و جایگاه آب از طریق نهادینه سازی فرهنگ مصرف صحیح مصرف آب در دانش آموزان با استفاده از ظرفیت و اهمیت آموزش الفبا که با کلمه آب شروع می‌شود و همزمانی آن با آموزش روش‌های حفظ و ارج نهادن به آب می‌تواند تجربه مفیدی برای دانش آموزان باشد.

او افزود: آموزش دانش آموزان اول ابتدایی والدین و معلمان آنها، جلب مشارکت نهاد‌های آموزشی و پرورشی در اجرای برنامه‌های آموزشی دانش آموزان مقطع پایه اول ابتدایی در طول سال تحصیلی و توسعه ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای گسترش برنامه‌های آموزش مدیریت مصرف آب به عنوان راهبرد‌های این جشنواره محسوب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان ادامه داد: جشنواره نخستین واژه در مدارس ۱۰ شهر مراکز شهرستان استان کردستان با حضور دانش‌آموزان و والدین آن‌ها برگزار خواهد شد.

محمدی یادآور شد: این جشنواره به روال سال‌های گذشته قرار است با حضور مسئولان و مدیران دستگاه‌های مختلف شهرستانی، امور آب و فاضلاب شهری، شهرداری‌ها و اعضای شورا‌های شهر و اولیا و مربیان دانش‌آموزان به صورت همزمان برگزار شود.

او بیان کرد: این جشنواره در سالجاری آموزش ۵۰۰ هزار دانش آموز، ۲۰ هزار معلم و ۲۰ هزار اولیای دانش آموزان در سراسر کشور را هدفگذاری کرده است.

انتهای پیام/ز

مشارکت شرکت آبفا و اداره کل آموزش و پرورش کردستان نیمه دوم آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.