دو رشته منسوخ صنایع دستی در استان اردبیل احیا شده است

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در دو سال گذشته دو رشته منسوخ اوجاق قیراغی و قلم زنی در استان اردبیل احیا شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل ملکه گلمغانی زاده، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در دو سال گذشته دو رشته منسوخ اوجاق قیراغی و قلم زنی در استان اردبیل احیا شده است.

او افزود: در دو سال اخیر اقدامات موثری در راستای احیای این دو رشته صنایع دستی انجام گرفته است که رشته اوجاق قیراقی در مرحله آموزش و هنرجویان جدید قرار دارد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اینکه کمتر از ۵ نفر در رشته اوجاق قیراغی فعال بودند، گفت: سعی ما این است که این میزان را تا پایان سال به بیش از ۲۰ نفر برسانیم.

گلمغانی زاده با تاکید بر اینکه رشته قلم زنی در اردبیل در مرحله پایانی احیا قرار دارد، افزود: در دو سال گذشته بیش از ۳۰۰ هنرجو در این رشته در سطح استان آموزش دیده اند که سعی ما در افزایش این تعداد خواهد بود.

او با اشاره به حمایت تسهیلاتی از این دو رشته، گفت: تاکنون بیش از ۴ میلیارد ریال برای هنرجویان و پشتیبان فعال در این رشته تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام/ع

آموزش ۳۰۰ هنرجو در رشته قلم زنی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.