صدراعظم نوری درباره توسعه فضای سبز، قطع حقآبه چیتگر و جابجایی تیر‌های برق در بافت فرسوده به وزارت نیرو پیشنهاداتی را مطرح کرد.

خبرنگار: پاینده/نقش انکار ناپذیر فضای سبز در کاهش آلودگی / وزارت نیرو در جابجایی تیر‌های برق در بافت فرسوده یاری‌گر مدیریت شهری باشندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکر خود به اردکانیان وزیر نیرو گفت: آقای اردکانیان شما آگاه هستید زمانی که ما از مردم سئوال می‌کنیم بزرگ‌ترین مشکل شما چیست، آن‌ها اعلام می‌کنند که آلودگی هوا بزرگ‌ترین معضل‌شان در پایتخت است و باید به این نکته توجه کرد که نقش فضای سبز در کاهش آلودگی مهم است و اگر این فضا در پایتخت ایجاد شود آنگاه با فضایی مفرح می‌توانیم به زیست مطلوب‌تر کمک کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه حیات و ممات فضای سبز به آب وابسته است، گفت: اگر ما نتوانیم برای فضای سبز پایتخت آب تأمین کنیم، به طور حتم فضای سبزی وجود نخواهد داشت و در حال حاضر که آب محدود است باید به گونه‌ای عمل کنیم که در بحث آبیاری فضای سبز موضوع پسآب با جدیت بیشتری دنبال شود، زیرا به کارگیری پسآب برای شهر تهران مهم و ضروری است و باید ما در این حوزه برنامه‌های جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: از وزارت نیرو انتظار داریم در حوزه تصفیه خانه و شبکه فاضلاب تلاش کند، زیرا کامل شدن شبکه فاضلاب برای ما حیاتی است.


بیشتر بخوانید: احیای دوباره چا‌ه‌های جذبی همزمان با احداث خیابان کامل


بدهی مالی موجب قطعی آب بوستان چیتگر شد

صدراعظم نوری با اشاره به مشکلات آب بوستان چیتگر گفت: انتظار دیگر ما از وزارت نیرو این است که حقآبه دهه ۴۰ بوستان چیتگر که در بازه‌ای از زمان به دلیل بدهی‌های مالی قطع شده بود را مورد توجه قرار دهد، زیرا اختلاف نظر‌ها در حوزه بدهی آب بوستان چیتگر موجب شد در دو فصل آبیاری آب به روی بوستان چیتگر بسته شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به جایگذاری تیر‌های برق در بافت فرسوده تصریح کرد: یکی از مشکلات مناطق فرسوده پایتخت قرارگیری تیر‌های برق آن در بین خیابان است که از وزارت نیرو می‌خواهیم در حوزه جابجایی تیر‌های برق در بافت فرسوده اقدام عاجل را انجام دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار