رئیس دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد:

آغاز همکاری‌ با اتاق بازرگانی تهران در خصوص مهارت افزایی دانشجویان

معتمدی گفت: همکاری‌ دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اتاق بازرگانی تهران در خصوص موضوع مهارت افزایی دانشجویان آغاز شده است.

مرکز نوآوری و شتابدهی دانشکده مکانیک، برق و مهندسی دانشگاه امیرکبیر افتتاح شدبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاح مرکز نوآوری و شتابدهی دانشکده مکانیک و برق و مهندسی دانشگاه امیرکبیر با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزارشد.

احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم اظهار کرد: برج فناوری ابن سینا در کنار دانشگاه قرار دارد و از مبتکرین خارج از دانشگاه و فارغ التحصیلان برای این مرکز استفاده کرده است.

او افزود: هدف ما این بود که اساتید و دانشجویان را درگیر بحث‌های نوآوری کنیم به طوری که فارغ التحصیلان ما هم از مهارت‌های لازم و هم از مهارت‌های مربوط به نوآوری برخوردار شوند که در واقع با همکاری وزارت علوم و معاونت فناوری ریاست جهوری تصمیم گرفته‌ایم در همه دانشکده‌ها بحث فناوری را داشته باشیم.

معتمدی گفت: ۳ برنامه راهبردی؛ افزایش تعداد قراداد‌ها در خصوص مرکز نوآوری و شتابدهی مابقی دانشکده ها، مهارت افزایی و برنامه کارآفرینی را به منظور رفع نیاز کشور و صرفه جویی اقتصادی در دستور کارداریم.

او با اشاره به افتتاح ۵ مرکز نوآوری و شتابدهی ادامه داد: قرار است در ۱۸ دانشکده دانشگاه امیرکبیر، مراکز نوآوری افتتاح شود که در بحث کارآفرینی تا ابتدای سال ۹۸، حدود ۱۴ مرکز رشد دانش بنیان را به ۵۸ مرکز رساندیم.

معتمدی افزود: هماهنگی‌ها برای حضور صنایع در این مراکز به وجود آمده است تا صنایع، نیاز‌های خود را مطرح و این نیاز‌ها با تیم‌های مستقر در مراکز نوآوری رفع شود.

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: همکاری‌ها در خصوص موضوع مهارت افزایی دانشجویان با اتاق بازرگانی تهران آغاز شده است.

افزایش دو برابری ظرفیت مراکز تا سال 99

او تصریح کرد: ۹ دانشکده در نوبت تاسیس این مراکز هستند و در سال تحصیلی جدید افتتاح می‌شود. برج دوم که در خیابان ولیعصر است پایان سال جاری به اتمام می رسد و ظرفیت مراکز در سال ۹۸ تا تابستان سال ۹۹ به دو برابر افزایش می‌یابد.

معتمدی ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که هر استاد و دانشجو درگیر نوآوری و کار آفرینی باشند، دانشکده‌ها مرکز نوآوری داشته باشند و به طور مستقیم اساتید و دانشجویان درگیر و در ارتباط با نوآوری باشند.

در ادامه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: آمادگی کامل در جهت بستن قرار برای ۹ دانشکده دیگر راداریم.

او افزود: دانشگاه‌ محور اتفاقات اجتماعی در جامعه است و همه تغییر تحولات از دانشگاه شروع می شود.

ستاری گفت: برج‌ها و ناحیه‌های نوآوری باعث تغییر و تحول در شهر می‌شود و همین ناحیه‌ها باعث می‌شوند به سمت شهر هوشمند حرکت کنیم.

او ادامه داد: نیاز است با حمایت معاونت علمی برای این مرکز سرمایه گذاری کنیم و ما آمادگی کامل را برای حمایت از مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر داریم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: استقبال دانشجویان از فضا‌های استارتاپی نشان می‌دهد که باید بیش از پیش به آن اهمیت دهیم.

ستاری با اشاره به سخنان رهبری در خصوص حل مشکلات نخبگان گفت: باید زیست بوم نوآوری را توسعه دهیم که این مورد یک اتفاق دوطرفه است. هم نخبگان و هم ما باید وظایف‌مان را به درستی انجام دهیم تا منجر به توسعه بستر و زیرساخت حمایتی با تلاش و کوشش نخبگان هرچه سریعتر صورت گیرد.

انتهای پیام/

افتتاح ۵ مرکز نوآوری و شتابدهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار