رایزنی پلوسی و پادشاه اردن درباره تحولات خاورمیانه

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای رایزنی درباره آخرین تحولات خاورمیانه و سوریه وارد اردن شد.

پلوسی برای رایزنی درباره تحولات خاورمیانه به دیدار پادشاه اردن رفتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده همراه با هئیتی وارد اردن شد تا در خصوص تصمیم رئیس جمهور این کشور برای خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از سوریه گفت‌وگو کند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در راس هئیتی متشکل از نمایندگان دو حزب اصلی این کشور غروب روز شنبه وارد اردن شد و با عبدالله دوم، پادشاه این کشور دیدار کرد.

پلوسی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این برهه حساسی برای امنیت و ثبات منطقه است. با عمیق‌تر شدن بحران در سوریه پس از حمله ترکیه، هئیت ما درگیر بحث‌های اساسی در خصوص تاثیر (این حمله) بر ثبات منطقه ای، افزایش موج پناهندگان و ایجاد فضای خطرناک در منطقه است.

گفتنی است روز پنجشنبه و در پی دیدار هیئت‌های آمریکا و ترکیه در آنکارا، آتش‌بسی از سوی مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا به مدت ۵ روز اعلام شد تا نیرو‌های دموکراتیک سوریه شبه نظامیان خود را از «منطقه امن ترکیه» بیرون ببرند.

با وجود آتش‌بسی که روز پنجشنبه حاصل شد، صبح جمعه همچنان صدای گلوله باران در نزدیکی شهر رأس العین به گوش می‌رسید. یکی از سخنگو‌های نیرو‌های کُرد گفت ترکیه آتش بس را نقض می‌کند و مناطق غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز به تازگی اعلام کرد اگر واشنگتن به وعده‌های خود عمل نکند، با پایان مهلت ۱۲۰ ساعته برای آتش‌بس موقت، عملیات نظامی «چشمه صلح» در شمال شرق سوریه قاطعانه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار