سیاستمدار انگلیسی: بوریس جانسون لوس و ننر است

یکی از چهره‌های شاخص حزب کارگر انگلیس، نخست‌وزیر این کشور را بچه‌ای لوس توصیف کرد.

سیاستمدار انگلیسی: جانسون لوس و ننر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، اختلاف‌های بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس با مجلس عوام این کشور درباره ماجرای برگزیت شدت پیدا کرده است.

مخالفان جانسون می‌گویند او می‌خواهد حرف خودش را پیش ببرد. حزب کارگر که حزب مخالف جانسون است به شدت به این رویکرد نخست‌وزیر انگلیس انتقاد دارد.

«جان مک دانل» از چهره‌های شاخص حزب کارگر در سخنانی در این باره گفت: او شاید پارلمان را به تحقیر گرفته باشد زیرا او تصمیم گرفت نامه اول (به اتحادیه اروپا) را امضاء نکند. اینکه او این نامه (درباره تمدید مهلت برگزیت) را امضاء نکند مثل رفتار بچه‌ای لوس و ننر است. او باید از این تصمیم پارلمان تبعیت می‌کرد. او بجای این کار، نامه‌ای ارسال می‌کند که محتوای آن کاملا ناقض محتوای نامه دیگر است. این کار او کاملا برخلاف تصمیم پارلمان و دیوان عالی است.

روز یکشنبه نخست‌وزیر انگلیس نامه درخواست این کشور از اتحادیه اروپا برای تعویق زمان برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) را بدون امضاء به این اتحادیه ارسال کرد.

بر این اساس، جانسون در تماس با مقامات اروپایی علت این امر را مجبور شدنش از سوی پارلمان برای ارسال این نامه و درخواست تعویق برگزیت عنوان کرد. وی تصریح کرد شخصاً علاقه‌ای به تمدید زمان برگزیت ندارم، اما پارلمان من را مجبور به این کار کرد پس نامه تعویق زمان برگزیت در واقع نامه پارلمان است نه نامه من!

نخست‌وزیر انگلیس از سران اتحادیه اروپا خواسته است نمایندگان پارلمان را برای تصویب طرح خروج لندن از این اتحادیه تا تاریخ ۳۱ اکتبر راضی کنند، زیرا این تصمیم به نفع لندن و بروکسل است.

جانسون شنبه شب اعلام کرد امشب به دونالد توسک، رئیس شورای اروپا نامه خواهد نوشت و در آن خواستار تاخیر در اجرای روند برگزیت می‌شود.

جانسون پیشتر تاکید کرده بود لندن ۳۱ اکتبر (۱۰ روز دیگر) با توافق یا بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد. با این حال، روز گذشته نمایندگان پارلمان انگلیس با رای به متممی، نخست وزیر این کشور را مجبور به تمدید زمان برگزیت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
وصع اقتصادی شون اینجور که در یوتیوب خودشون میگویند خیلی بد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
ما چقدر بدبخت می باشیم که گوش به این چرت و پرت ها می دهیم
آخرین اخبار