رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

گمرک و وزارتخانه‌های راه، صمت و جهاد هنوز طبق برنامه حرکت نکرده‌اند/ برخورد با دستگاه‌هایی که مطابق برنامه عمل نمی‌کنند


مویدی گفت: برخی از دستگاه‌ها مانند گمرک، وزارت راه، بخشی از وزارت صمت و بخشی از وزارت جهاد هنوز برابر برنامه حرکت نکرده‌اند.
گمرک و وزارتخانه‌های راه، صمت و جهاد هنوز طبق برنامه حرکت نکرده‌اند/ برخورد با دستگاه‌هایی که مطابق برنامه عمل نمی‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مویدی خرم‌آبادی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق در حاشیه نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در وزارت کشور، در جمع خبرنگاران گفت: جلسه ۱۲۷ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به موقع برگزار شد. در این جلسه به پنج دستور جلسه پرداخته شد که یکی از آن‌ها بحث سامانه‌ها و پیشرفت آن‌ها بود که در این مدت اقدامات برجسته‌ای پیرامون آن انجام دادیم.مویدی ادامه داد: در ارائه گزارش سامانه‌ها مشخص شد که بعضی از دستگاه‌ها مانند سازمان هواپیمایی کشور، ناجا، بخشی از وزارت صمت و بخشی از وزارت جهاد برابر برنامه ابلاغی اقدام کردند که درخور تقدیر و تشکر است.
 
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق افزود: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها مانند گمرک، وزارت راه، بخشی از وزارت صمت و بخشی از وزارت جهاد هنوز برابر برنامه حرکت نکرده‌اند که بر اساس دستور رئیس جمهور حتماً باید طبق برنامه‌ای که تنظیم شده است حرکت کنند.
 
مویدی عنوان کرد: در این جلسه نماینده رئیس جمهور و وزیر کشور مقرر کردند که دستگاه‌ها باید در اسرع وقت اقدامات و تکالیف خود را به اجرا درآورند وگرنه بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه با آن‌ها برخورد خواهد شد.

او افزود: بحث دیگر خودرو‌هایی هستند که با سرعت غیرقانونی اقدام به حمل قاچاق می‌کردند. آئین‌نامه‌ای در این خصوص تعریف و دستوراتی در این خصوص صادر و قرار شده است در آینده‌ای نزدیک با این پدیده به صورت جدی برخورد شود.
 

بیشتر بخوانید: نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد
مویدی در خصوص تاثیرات راه‌اندازی سامانه مبارزه با قاچاق گفت: تغییرات محسوس است و در این زمینه پیشرفت خوبی داشتیم، اما آنچه که مدنظر رئیس جمهور است به عنوان یک اولویت ملی هنوز فاصله داریم.

او در پایان اظهار کرد: ما تا پایان سال براساس برنامه‌ای که قبلاً اعلام کردیم، تحقق برنامه توسط سامانه‌ها را مطالبه خواهیم کرد. در غیر این صورت حتماً با دستگاه‌هایی که سهل‌انگاری و تعلل داشته باشند برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

برچسب ها: دولت ، وزارت کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار