۲۷۰۰ خانوار روستایی در استان اردبیل مستمری دریافت می‌کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در حال حاضر دو هزار و ۷۰۰ خانوار روستایی از صندوق استان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل امروز در جلسه تشریح اجرای طرح پوشش بیمه روستائیان و کشاورزان در اردبیل گفت: در حال حاضر ۵۳ هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قرار دارند.

او افزود: توسعه بیمه اجتماعی به عنوان یک اولویت اساسی برای دولت است به گونه‌ای که دولت با حمایت جدی از بیمه اجتماعی روستائیان دو برابر حق بیمه را دولت به عنوان کارفرما می‌پردازد بیمه‌شدگان روستایی دغدغه بیمه نداشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل با اشاره به بهره‌مندی افراد مشمول در جامعه هدف با پرداخت سالی یک‌بار حق بیمه گفت: میزان حداقل بیمه ۲۷۰ هزار تومان و حداکثر ۶۶۰ هزار تومان حق بیمه در نظر گرفته شده است.

رحیمی تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار و ۷۰۰ خانوار روستایی از صندوق استان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند که از این تعداد یک هزار نفر بازنشسته شده‌اند و ۱۰۰ نفر مستمری از کارافتادگی و یک هزار و ۶۰۰ نفر نیز مستمری بازماندگان دریافت می‌کنند و افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه هدف برای ما اولویت اساسی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: افرادی که شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان را دارند و هنوز بیمه نیستند با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق در سطح استان و با عضویت در صندوق می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند و با آرامش و امید به آینده، تلاش مضاعف در سنگر تولید داشته باشند.

انتهای پیام/ع

توسعه بیمه اجتماعی یک اولویت اساسی برای دولت است

برچسب ها: بیمه ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.