در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کاهش ۵۶۰ میلیون دلاری صادرات طلا

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: متاسفانه طی ۱۰ سال گذشته، بازار طلا و سکه از از بازار صادراتی دور شده است.

کاهش صادراتی طلا طی سال‌های گذشته/ رقابت با کشور‌های هدف، از علایم کاهش بازار صادراتی استابراهیم محمدولی رییس اتحادیه تخصصی طلا و جواهر در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متاسفانه طی ۱۰ سال گذشته، بازار طلا و سکه از بازار صادراتی دورمانده است دلایل‌ مختلفی برای این امر وجود دارد.

این مقام مسوول ادامه داد: عدم وجود توان رقابتی و کاهش تولیدات در حوزه طلا از معضلاتی است که منجر به مغفول ماندن صادرات طلا شده است.


بیشتر بخوانید: کاهش ۱۰ هزار تومانی سکه امامی/ روند کاهشی بازار طلا و سکه ادامه دارد 


محمدولی با تاکید بر اینکه صادرکننده باید مشوق صادراتی دریافت کند, تصریح کرد: در بازار طلا، بسیاری از فروشندگان از موسسات مالی، پول‌های زیادی را برای خرید طلا می‌گیرند، که همین امر توان خرید را در بازار  بیشتر می‌کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که رقابت صادراتی را در بازار طی سال‌های آتی، چگونه ارزیابی می‌کنید؟ افزود: به نطر می‌رسد که روند بازار صادراتی طلا، در آینده به صورت کاهشی طی شود, البته در جهت حمایت از تولید، دولت باید حمایت‌هایی را در اولویت کار خود قرار دهد.

گفتنی است، در سال ۹۲، صادرات جواهر ۶۰۰ میلیون دلار بوده در حالی که در سال ۹۷، این عدد به ۴۰ میلیون دلار رسیده است که این امر روند کاهشی صادرات را در بازار رقم می‌زند.

انتهای پیام/

صادر کننده باید مشوق صادراتی داشته باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار