روابط عمومی مجلس تشریح کرد؛

چرا لاریجانی با پرواز عادی به صربستان رفت و اختصاصی برگشت؟

روابط عمومی مجلس به حواشی بازگشت رئیس مجلس از صربستان با پرواز اختصاصی واکنش نشان داد.

چرا لاریجانی با پرواز عادی به صربستان رفت و اختصاصی برگشت؟به گزارش  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی انتشار گزارشی از سوی خبرگزاری مهر، درباره چگونگی سفر رئیس و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای شرکت در اجلاس آی پی یو (بین المجالس جهانی) به کشور صربستان، اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی بدین شرح منتشر کرد:

خبرگزاری مهر گزارشی از چگونگی سفر رئیس و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای شرکت در اجلاس آی پی یو (بین المجالس جهانی) به کشور صربستان منتشر کرده است. دراین گزارش گفته شده که رئیس مجلس با پروازعادی به صربستان رفته و با پرواز اختصاصی به تهران برگشته است و این را نوعی کار سیاسی معرفی کرده و در آخر پیشنهاد داده، بهتر بود رفت و برگشت رئیس مجلس با پرواز اختصاصی انجام می‌شد تا هزینه خرید بلیت عادی به بیت المال تحمیل نگردد. در اینجا لازم است نکاتی برای روشن شدن افکار عمومی به اطلاع برسد:

۱. در روز یکشنبه ۲۱ مهرماه جاری تنها پرواز ماهان ایر از تهران به بلگراد برقرار بود و رئیس مجلس به اتفاق سایر نمایندگان از آن استفاده نمودند، اما برای بازگشت که در روز چهارشنبه همان هفته انجام می‌گرفت، پرواز مستقیم از بلگراد به تهران موجودنبود. دربررسی‌ها مشخص شد رئیس مجلس و هیئت همراه باید از کشور‌های مختلف، از مسیر‌های گوناگون و با توقف‌های طولانی به تهران برگردند که هزینه زیادی را موجب می‌شد و بر این اساس قرار شد پرواز رئیس مجلس و دیگر نمایندگان ازصربستان با استفاده از پرواز اختصاصی انجام شود که با این برنامه ریزی حدود ۳۰۰ میلیون تومان صرفه جویی شد. اگر بنا بود پیشنهاد خبرگزاری مهر عملی شود، اولا هواپیما باید چهار روز در یک فرودگاه اروپایی یعنی بلگراد مستقر و هزینه پارکینگ پرداخت می‌شد.

ثانیاً قریب به ۲۰ نفر از گروه پرواز هواپیمای اختصاصی باید در هتل مستقر شده و طبق استاندارد برای هر یک از آن‌ها اتاق تهیه می‌شد؛ لذا هزینه ۴ شبانه روز اتاق، غذا و فوق العاده ماموریت گروه پرواز به هزینه سفر اضافه می‌می‌گردید.

همچنین باید دو خودرو برای رفت و آمد گروه پرواز اجاره می‌شد که مجموع این‌ها ۳۰۰ میلیون تومان به هزینه‌های سفر می‌افزود؛ لذا آن چه صورت گرفت، صرفاً در جهت هزینه کمترو صرفه جویی بیشتر بود. البته گزارشگر خبرگزاری‌مهراگر مجرب وحرفه‌ای بود، قاعدتا می‌بایست از اینکه باید برای پارک هواپیما در سایر کشور‌ها واستقرار گروه پروازی هزینه پرداخت شود، اطلاع می‌داشت؛ به خصوص که در سفر انجام شده، هواپیمای ایرانی تنها یک ساعت در فرودگاه بلگراد توقف داشت و غذا و مواد مصرفی هم از ایران با خود آورده بود. لذاهیچ گونه هزینه‌ای به فرودگاه بلگراد پرداخت نشد. از مسئولان محترم سازمان تبلیغات اسلامی که خبرگزاری مهر متعلق به آنهاست، انتظار می‌رود از افراد مجرب و حرفه‌ای در این رسانه که از بودجه بیت المال ارتزاق می‌کنند، استفاده نماید.

افراد کم تجربه با کار‌های سطحی و نازل به اعتبار این رسانه محترم که نامی آشنا و سابقه‌ای دیرپا دارد، آسیب وارد می‌کنند و کینه توزی آن‌ها نسبت به مسئولان نظام موجب بی‌اعتمادی مردم به رسانه به عنوان آینه اخبار و تحلیل‌های موثق می‌شود که شایسته این جایگاه فاخر و سازمان محترم متبوع خبرگزاری مهر نیست.


بیشتر بخوانید: آمریکایی‌ها در مسئله هسته‌ای دنبال ماجرای جدید هستند/ ایران و صربستان دشمن مشترک دارند



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
اينكه مسئولين با پروازهاي معمول پرواز ميكنند جاي خوشحالي داره و خودشونو تافته جدا بافته نميدونن كه بايد با پرواز خاص بپرن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
برای چی رفتن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
برای چی رفتن ؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر بوجاری
۰۹:۵۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
اگر مسئولین کشور ساده زیستی رو پبشه خود کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد متاسفانه در این شرایط بد اقتصادی انتظار میرود مسئولین بیشتر رعایت حال مردم رو بکنند
Netherlands
ناشناس
۰۸:۲۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
مردم ایران با این تورم بد اقتصادی چقدر تحمل کنند مجلس باید به فکر مردم باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
خب میتونستند زمینی بیان یه کشور دیگه بعدش با یه پرواز ارزون بیان ایران
Iran (Islamic Republic of)
شوذب
۰۱:۲۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
مگرهزینه سفرچقدراست که سیصد میلیون صرفه جوی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
اصلا چرا رفتند .؟
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
به مشکلات داخلی کشور مون هم بپردازید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۳۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
اولا میتونستن طوری تنظیم کنن که هم رفت و برگشت پرواز باشه ثانیا ای کاش این هزینه هایی که آقایان میکنند سودی برای مملکت داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
هواپیما می‌تونه سفر اول رو با مسافر به ایران برگرده و همچنین در سفر دوم با مسافر به صربستان بره. لزومی هم نداره از هواپیمای بزرگی هم استفاده بشه.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۲۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
به نظرمن اصلا لازم نیست که مسئولین ما برای شرکت در همه سمینارها و کنفرانس ها سفر کنند چون چیزی زیادی از این نشست ها و جلسه ها عابد نمی شود ولی اگر سفر نکنند کل پول رفت و برگشت ودیگر مخارج جانبی در این اوضاع سخت اقتصادی صرفه جویی می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
اين هواپيمااي تشريفاتي بايد تو ايام تولد و شهادت معصومين در اختيار مردم قرار بگيرن ولو به صورت نشستن رو كف هواپيما
آخرین اخبار