با مشخصات و قابلیت‌های احتمالی آیفون SE2، جدید‌ترین میان‌رده اپل آشنا شوید

در این گزارش به مشخصاتی که انتظار می‌رود اپل برای جدیدترین میان‌رده خود یعنی آیفون SE2 در نظر گرفته باشد، خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، درست در زمانی اپل و سامسونگ خود را دو غول بی‌رقیب بازار تلفن‌های هوشمند می‌دانستند و بخش اعظمی از فروش بازار را در اختیار داشتند، میان‌رده‌های ارزان و با کیفیت چینی به آرامی سلطه هر دو شرکت را به خطر انداختند و در یک چشم بر هم زدند، به رقبایی بسیار جدی برای سامسونگ و اپل تبدیل شدند. تولیدات هوآوی و شیائومی سریع‌تر از آن چه پیش‌بینی می‌شد افزایش پیدا کرد و درصد فروش سامسونگ و اپل نیز به سرعت پایین آمد. همین اتفاق موجب شد تا هر دو شرکت روند کاری خود را تغییر داده و تمرکز بیشتری بر روی بازار میان‌رده‌ها داشته باشند. طی سال‌های اخیر سری J، M و A سامسونگ در مدل‌های بسیار متنوع وارد بازار شدند تا به حریفی سخت برای چینی‌های ارزان قیمت تبدیل شوند. اپل، اما مانند سامسونگ روند کاری خود را تغییر نداد، شرکت آمریکایی که از همان ابتدا به دنبال تولید مدل‌های محدود اما بالا‌رده بود، طی دو سال اخیر پرچمداران خود را از دو مدل به سه مدل در سال تبدیل کرد تا بازه قیمتی بیشتری را به خریداران ارائه دهد. از طرفی تنها در سال ۲۰۱۶ یک مدل میان‌رده با نام آیفون SE بر اساس پرچمداران سال‌های گذشته این شرکت به بازار آمد تا به تک مدل میان‌رده این شرکت تبدیل شود.

با مشخصات و قابلیت‌های احتمالی آیفون SE2، جدید ترین میان‌رده اپل آشنا شوید

آیفون SE یک تلفن هوشمند جمع‌و‌جور و باکیفیت برپایه تمامی داشته‌های با ارزش پرچمداران آیفون بود که با قیمتی بسیار مناسب‌تر به بازار عرضه شد، این مدل درواقع یکی از پرچمداران قدیمی اپل بود که بروزرسانی شده و به خصوص با iOS جدید به دست خریداران رسید. حال تقریبا همین فلسفه اپل قرار است در میان‌رده جدید این شرکت نیز اعمال شود، آیفون SE2 هر چند با تاخیر فراوان، اما قرار است طی چند ماه آینده به بازار بیاید تا دومین مدل این شرکت با قیمتی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار برای رقابت با میان‌رده‌های بسیار متعدد موجود در بازار، عرضه شود.

در این گزارش می‌خواهیم نگاهی کلی به مشخصات، ویژگی‌ها و قابلیت‌های آیفون SE2 بیندازیم، مدلی که حتی خبر عرضه‌اش سر‌و‌صدای فراوانی به‌پا کرده و قرار است با قیمتی بسیار مناسب، قابلیت‌های پرچمداران آیفون را به مشتریان اپل پیشنهاد دهد، با ادامه این گزارش همراه ما باشید:

با مشخصات و قابلیت‌های احتمالی آیفون SE2، جدید ترین میان‌رده اپل آشنا شوید

طراحی

از طراحی قدیمی خبری نیست

بر اساس شایعات، آیفون SE2 طراحی جدید و مدرن‌تری دارد که تا حدودی به آیفون ۸ شبیه است، در این مدل لبه‌ها گرد‌تر شده و طراحی صاف و مسطح آن، به مدل‌های مطرح امروزی شباهت بیشتری دارد. انتظار می‌رود دکمه فیزیکی تاچ‌آیدی یکی از قابلیت‌های اصلی این مدل باشد و وجود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز ویژگی خواهد بود که بسیاری از طرفداران اپل به دنبال آن هستند. به طور کلی آیفون SE2 را می‌توان نسخه بروزرسانی شده آیفون ۸ نامید. مدلی که چه در طراحی و چه از لحاظ سخت افزاری، تمام قابلیت‌های مورد نیاز را ارائه می‌دهد.

با مشخصات و قابلیت‌های احتمالی آیفون SE2، جدید ترین میان‌رده اپل آشنا شوید

نمایشگر

جمع‌و‌جور و پایین‌رده

به طبع برای پایین آمدن قیمت این محصول، برخی ویژگی‌ها باید کیفیت متوسطی داشته باشند، یکی از قسمت‌هایی که نسبت به پرچمداران آیفون افت کیفی دارد، نمایشگر است، بر اساس شباهتی که این مدل به آیفون ۸ دارد، انتظار می‌رود در آن از یک نمایشگر ۴.۷ اینچی LCD با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ و تراکم ۳۲۶ پیکسل در اینچ استفاده شود، قابلیت‌هایی مانند True Tone و HDR موجب می‌شود تا کیفیت نمایش رنگ‌ها و تصاویر در آیفون SE2 به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کند. در حالی که میان‌رده‌های جدید با نمایشگر‌های بزرگ و ناچ قطره‌ای برای دوربین سلفی عرضه می‌شوند، آیفون SE2 ظاهر کلاسیک خود را حفظ می‌کند.

با مشخصات و قابلیت‌های احتمالی آیفون SE2، جدید ترین میان‌رده اپل آشنا شوید

سخت افزار

نقطه قوت میان‌رده جدید اپل

آیفون SE2 تقریبا با سخت افزار جدیدی عرضه می‌شود که برگ برنده این مدل در مقایسه با تمامی میان‌رده‌های بازار خواهد بود. مدل آیفون SE با تراشه A9 اپل به بازار آمد و انتظار می‌رود میان‌رده جدید با تراشه A13 که جدیدترین پردازنده اپل است و در سری آیفون ۱۱ نیز از آن استفاده شد، وارد بازار شود. قدرت بالا این پردازنده در کنار ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم، آن را به قدرت پرچمداران اپل نزدیک می‌کند و تقریبا برای انجام هر پردازش سبک و سنگینی مناسب است. به جهت کاهش هزینه، مقدار حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت برای این مدل در نظر گرفته خواهد شد.

با مشخصات و قابلیت‌های احتمالی آیفون SE2، جدید ترین میان‌رده اپل آشنا شوید

دوربین

سنسور تکراری آیفون ۸

به احتمال فراوان در این مدل از همان سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱.۸ که در آیفون ۸ وجود داشت، استفاده می‌شود، البته دوربین آیفون ۸ و ۷ نیز یکسان بود، اما اپل برای ایجاد تفاوت در مدل جدیدتر، از سنسور بزرگ‌تری در آیفون ۸ استفاده کرد که جذب نور بالاتری داشت و تصاویر بهتری را ثبت می‌کرد. از لحاظ نرم افزاری دوربین آیفون SE2 با فوکوس خودکار سریع و HDR، تصاویر بهتری نسبت به آیفون ۸ خواهد گرفت، البته با این وجود، دوربین آیفون SE2 کار سختی در مقابل میان‌رده‌های فعلی بازار دارد.

با مشخصات و قابلیت‌های احتمالی آیفون SE2، جدید ترین میان‌رده اپل آشنا شوید

قیمت و تاریخ عرضه

آیفون SE در ماه مارس ۲۰۱۶ به صورت رسمی عرضه شد، پیش‌بینی‌ها در مورد آیفون SE2 نیز از عرضه این محصول در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهد، به این ترتیب یا زمستان پیش‌رو و یا حداقل اولین ماه از بهار آینده، زمانی است که آیفون دومین نسخه میان‌رده خود را به بازار خواهد فرستاد. در ماه فوریه همزمان با برگزاری کنفرانس جهانی موبایل و رویداد سالانه سامسونگ برای معرفی سری گلکسی S۱۱، روز‌های شلوغی برای معرفی آیفون جدید محسوب می‌شود، به این ترتیب احتمالا در ماه‌های ژانویه یا مارس شاهد عرضه این محصول خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: نیمی از آیفون‌های فعال در جهان به سیستم عامل iOS 13 بروزرسانی شدند


از نظر قیمت نیز انتظار می‌رود مانند آیفون SE، نسخه ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۴۴۹ دلار و مدل ۳۲ گیگابایتی با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار بیایند.

گزارش از عبدالله مطیع

انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، آیفون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.