بعیدی نژاد:

ایران دیگر بازار کالا‌های کشور‌های غربی نیست

سفیر کشورمان در لندن گفت: ایران دیگر بازار واردات کالا‌های کشور‌های غربی و اروپایی نیست، بلکه ایران ظرفیت‌های جدیدی برای صادرات کالا و خدمات به انگلیس و کشور‌های غربی هم در اختیار دارد.

ایران دیگر بازار کالا‌های کشور‌های غربی نیستبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌  «حمید بعیدی نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با اشاره به برگزاری همایش اقتصادی و تجاری ظرفیت‌ها و چشم انداز‌های روابط ایران و انگلیس در صفحه تلگرامش نوشت: برگزاری همایش اقتصادی و تجاری ظرفیت‌ها و چشم انداز‌های روابط ایران و انگلیس در دوره‌ای که کشورمان با شدیدترین تحریم‌های آمریکا و بالتبع محدودیت‌های بسیار مالی بانکی روبروست، با استقبال بسیاری روبرو شد و ده‌ها شرکت ایرانی و انگلیسی برای تعریف همکاری‌های خود در این جلسه شرکت کردند.

وی افزود: این همایش چند نتیجه و پیام مهم داشت، اول اینکه ظرفیت شرکت‌های کوچک و متوسط را باید جدی گرفت. شرکت‌های کوچک و متوسط برخلاف شرکت‌های بزرگ حاضرند ریسک بیشتری را در تبادلات بپذیرند، چون راحت‌تر می‌توانند اینگونه تبادلات را مدیریت کنند.

وی اضافه کرد: همین امروز حجم تبادلات شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی و انگلیسی در حد چند صد میلیون پوند است و ظرفیت افزایش بسیاری دارد.

سفیر کشورمان درباره پیام دیگر این همایش نوشت: ایران دیگر بازار واردات کالا‌های کشور‌های غربی و اروپایی نیست، بلکه ایران ظرفیت‌های جدیدی برای صادرات کالا و خدمات به انگلیس و کشور‌های غربی هم در اختیار دارد.

سفیر ایران در لندن در ادامه با بیان اینکه برای اولین بار در طول تاریخ، یک هیأت انگلیسی در خصوص همکاری‌های هسته‌ای پیشرفته به ایران سفر کرد، افزود: این امر نشان داد که ایران با کشور‌های غربی می‌توانند در حوزه‌های فناوری پیشرفته‌ای مانند عرصه نانو، فناوری ارتباطات، علوم مرتبط با هوش مصنوعی نیز با هم همکاری کنند.

بعیدی نژاد درباره پیام دیگر این همایش نوشت: بازار کشور‌های ثالث بویژه کشور‌های همسایه ایران، می‌تواند عرصه همکاری‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های انگلیسی و ایرانی باشد.

وی همچنین درباره پیام دیگر همایش مزبور با بیان اینکه ایرانیان مقیم با تسهیل ارتباطات دو طرف می‌توانند کمک بسیاری به افزایش تبادلات تجاری و اقتصادی دو‌کشور کنند، یادآور شد: تلاش‌های آن‌ها باید مورد حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار