بیانیه مشترک آمریکا و اروپا در محکومیت ترکیه

آمریکا و اروپا با انتشار بیانیه‌ای مشترک در محکومیت حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، از نیروهای کُرد حمایت کردند.

بیانیه مشترک آمریکا و اروپا در محکومیت ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، «الیوت انگل» رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا بیانیه مشترکی را با همتایان آلمانی، فرانسوی، انگلیسی و پارلمان اروپا در محکومیت حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه صادر کرد.

در این بیانیه، حمله نظامی ترکیه نقض قوانین بین‌المللی و تعرض به آن به شمار رفته که باعث ایجاد مشکلات و آوارگی برای ساکنان شمال سوریه و بی‌ثباتی این کشور و کشور‌های پیرامون آن می‌شود.

در ادامه این بیانیه از نیرو‌های سوریه دموکراتیک به عنوان شریک بین‌المللی در مبارزه با داعش یاد شده است که حضور موفقی در این مبارزه داشته‌اند. دو طرف آمریکایی- اروپایی همچنین در بیانیه خود رها کردن کُرد‌ها را «اشتباهی بزرگ» توصیف کرده‌اند.

ترکیه هفدهم مهر، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با واشنگتن را متوقف کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار