رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی و آغاز به کار کرد.

آغاز به کار مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیراحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای تسهیل و نظام مندسازی فرآیند انتقال فناوری و تجاری سازی ایده‌ها و دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه راه اندازی شد.

او افزود: پیاده سازی و نهادینه سازی فرآیند نوآوری، با بهره مندی از اساتید توانمند، دانشجویان خلاق و شرکت‌های فعال و صنعتی تأسیس شده است.

معتمدی گفت: این مرکز در راستای سیاست‌های علمی، صنعتی و فناوری کشور و مطابق با برنامه راهبردی پژوهش و فناوری دانشگاه خدمات فناورانه را به صنایع ارائه می‌کند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: همچنین این مرکز با هدف ارائه خدمات فناورانه و نوآورانه به دانشجویان و اساتید صاحب ایده و شرکت‌های داخل و خارج دانشگاه آغاز به کار کرده است.

او تصریح کرد: مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای نیل با داشتن اهداف میان مدت و بلند مدت در تلاش برای رسیدن به این اهداف پیش می‌رود.


پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید

معتمدی با اشاره به اهداف گفت: از مهم‌ترین اهداف دانشگاه، تبدیل دانشگاه به دانشگاه نسل سوم و چهارم در حال تأسیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ابراز کرد: ارزش گذاری دستاورد‌های پژوهشی و فناوری و ارائه مشاوره‌های لازم در این خصوص، خدمات و مشاوره در خصوص ارزیابی و عارضه یابی فناوری و تعیین سطح تکنولوژی، ارائه خدمات لازم برای ثبت و حفاظت از دارایی‌های معنوی حاصل از فعالیت‌های تحقیقاتی، خدمات و مشاوره در فرآیند تبدیل ایده به محصول و تجزیه و تحلیل نیاز‌های صنعت و ایجاد زمینه برای رفع نیازمندی‌های تحقیق و توسعه شرکت‌ها و صنایع در حال فعالیت از جمله خدمات فناوری است که از طریق شرکت‌های همکار این مرکز ارائه می‌شود.

او اظهار کرد: ایجاد ساختاری برای شناسایی، ثبت، توسعه فناوری و تولید محصولات دانش بنیان، بازاریابی و توسعه بازار برای محصولات شرکت‌ها، مشارکت با سرمایه گذاران خصوصی و دولتی جهت سرمایه گذاری در طرح‌ها و ایده‌های دانشگاه از خدمات این مرکز است.

معتمدی در پایان گفت: ارائه خدمات حقوقی به شرکت‌ها جهت حفظ منافع آن‌ها از دیگر خدمات فناوری است که از طریق شرکت‌های همکار مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارائه می‌گردد.

انتهای پیام/

مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار