ادامه رگبار و رعد و برق در کردستان/دمای هوای استان کاهش می یابد

موج جدید بارشی که از روز شنبه بعد از ظهر آسمان کردستان را تحت تاثیر خود قرار داده بود، همچنان تا پایان هفته جاری همراه با رگبار و رعد و برق ادامه خواهد داشت.

ادامه رگبار و رعد و برق در کردستان/دمای هوای استان کاهش می یابدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، موج بارش باران پاییزی در استان کردستان امسال خیلی زودتر از سال‌های گذشته آغاز شد و در حالی که هنوز مهر ماه به پایان نرسیده است این موج سراسر استان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

بارش باران در استان کردستان از شامگاه شنبه ۲۵ مهر ماه آغاز شده است و بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی ایستگاه‌های هواشناسی این بارش همچنان به صورت مستمر ادامه دارد.

همچنین در روز یکشنبه و به دنبال بارش مناسب در بخش‌های از استان کردستان منطقه زرینه از توابع استان نیز با بارش برف همراه بود و به همین دلیل برای ساعاتی این منطقه در مهر ماه فصل زمستانی بر تن کرد.

همچنین بر اساس گزارش‌های منتشر شده طی یکی دو روز گذشته حجم بارش‌ها در بعضی از شهر‌های استان کردستان باعث آب گرفتگی معابر شده و همزمان با این مهم سیلاب‌هایی نیز در بعضی دیگر از نقاط استان شکل گرفته است که البته حجم آن‌ها پایین و حداقلی بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در خصوص اوضاع جوی این استان طی روز‌های آینده، گفت: با ورود این موج بارشی تا پایان هفته جاری همچنان شاهد ناپایداری جوی در استان کردستان خواهیم بود.

رحیم صدیقی بیان کرد: بارش باران، وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق مهمترین پدیده‌های جوی استان کردستان طی روز‌های آینده هستند و به همین دلیل بارش مناسب باران نیز به صورت متناوب کل استان کردستان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

وی به روند کاهش دمای هوای استان کردستان طی روز‌های آینده اشاره کرد و افزود: روند کاهش دمای هوای استان کردستان به صورت متناوب ادامه دارد و پیش بینی می‌شود که امروز نیز نسبت به روز گذشته دمای هوای استان حدود ۳ درجه کاهش پیدا کند.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: در سه روز اخیر بارش باران در سراسر استان کردستان گزارش شده است و در تمامی ایستگاه‌های هواشناسی موجود در استان نیز گزارش باران ثبت شده است و پیش بینی می‌شود که تا پایان هفته جاری این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

بر همین اساس پیش بینی‌های صورت گرفته از سوی اداره کل هواشناسی استان کردستان حاکی است که طی روز‌های آینده دمای هوا در گرمترین ساعت حدود ۲۲ درجه خواهد بود و در سردترین ساعت نیز به پنج درجه خواهد رسید.

در حال حاضر سنندج به عنوان مرکز استان کردستان دارای هوای تمام ابری است که از صبح امروز نیز بارش مستمر باران در این شهر ادامه دارد و این بارش باعث کندی تردد وسائل نقلیه به ویژه در هسته مرکزی شهر شده است.

انتهای پیام/ز

کاهش دمای هوا در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.