معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد؛

افزایش کیفیت راه‌ها سیاست اصلی سازمان راهداری است

مطاعی افزایش کیفیت و استفاده از رویه‌های آسفالتی مهمترین سیاست راهداری در بخش جاده‌سازی است.

افزایش کیفیت راه‌ها سیاست اصلی سازمان راهدای استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حیدر مطاعی معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در همایش قیر، آسفالت و ماشین‌آلات با بیان اینکه تعهداتی را در بخش راهی باید سرلوحه خود قرار دهیم گفت: باید برای بخش راه، میزان تخصیص منابع افزایش یابد و البته ما باید سیاست و کار‌هایی را در دستور کار خود قرار دهیم که میزان هزینه‌ها کاهش و میزان بهره‌بری افزایش یابد.

وی بیان کرد: باید از اقدامات حفاظتی استفاده کنیم که از طریق آن بتوانیم راه‌ها را نگهداری و کیفیت ۱۰ کریدور مهم کشور را در بخش راهی افزایش دهیم.


بیشتر بخوانید: جلوی اجناس تقلبی در روکش آسفالت باید گرفته شود 


او توضیح داد: سازمان راهداری اصلاحاتی را در بخش سیاستی و مسائل اجرایی خود انجام داده و البته باید اهداف دیگری را در جهت ارتقای کیفیت در دستور کار خود قرار دهد.

یادآور شد: سطح سرویس معابر خود را ارتقا داده‌ایم و البته سعی کرده‌ایم از نظر جابه‌جایی بار و مسافر در بخش راهداری بتوانیم کیفیت راه‌ها را در این حوزه افزایش دهیم.

توضیح داد: در حوزه آسفالت و قیر در بخش راه‌ها دپو‌هایی را در انبار‌های خود داریم تا در زمان اجرا بتوانیم از آن‌ها با کیفیت بالاتر استفاده کنیم.

اظهار کرد: سعی کرده‌ایم در بخش پیمانکاری از مهندسان و عوامل اجرایی استفاده کنیم که هیچ پرتی در این بخش نداشته باشند.

او توضیح داد: ۷۰تا ۸۰ درصد از سیاست‌های سازمان به گونه‌ای است که بر حسب و زمان منابع اعتباری خود فعالیت‌های خود را انجام دهند و البته در این بخش میزان حساسیت‌ها بسیار بالا است و ما باید حوزه راهداری را با بهترین کیفیت انجام دهیم.

میزان رویه‌های آسفالتی در راه‌های شریانی به ۲.۶۶ افزایش یافت

در ادامه مقدس‌نژاد رئیس کمیته علمی همایش قیر و آسفالت با بیان اینکه تا ۹۵ وضعیت رویه‌های آسفالتی کشور (IRI) ۲.۵۵ بود گفت: در سال گذشته وضعیت رویه‌های آسفالتی در راه‌های شریانی کشور به ۲.۶۱ افزایش یافته است.

توضیح داد: تشکیل و فعالسازی اکیپ‌های تخصصی در استان‌ها تغییر رویکرد و حذف آسفالت گرم در راه‌های روستایی و فرعی باعث شده که میزان استفاده از رویه‌های آسفالتی افزایش یابد.

با اشاره به اینکه به لحاظ حجم کاری ۷۲ درصد از بودجه‌ها به بخش‌های پیشگیرانه و بخش‌های اجرایی هزینه می‌شود گفت: تنها ۳۰ درصد از این آسفالت‌ها به بخش‌های نگهداری تخصیص می‌یابد.

اظهار کرد: در سال ۹۷، هزار و ۶۶۵ روکش آسفالت در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها صورت گرفته این در حالی است که در سال ۹۸ میزان آسفالت‌ها به ۲ هزار و ۱۳۲ کیلومتر افزایش یافته بنابراین ما می‌توانیم شاهد بهبود کیفیت ارتقای استفاده از مصالح و رویه‌های اسفالتی باشیم.

یادآور شد: نگذاریم جاده‌ها در کشور ملتهب و ناهموار شوند و ما می‌توانیم با عملکرد و بهبود وضعیت راه‌های فرعی این حوزه را توسعه و رونق دهیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار