برگزاری کنفرانس خبری در اعتراض به بازداشت دانشمند ایرانی در آمریکا

کنفرانس خبری در اعتراض به دستگیری غیرقانونی مسعود سلیمانی، دانشمند ایرانی بازداشت شده در آمریکا امروز برگزار شد.

برگزاری کنفرانس خبری در اعتراض به بازداشت دانشمند ایرانی در آمریکابه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  کنفرانس خبری در اعتراض به دستگیری غیرقانونی مسعود سلیمانی، دانشمند ایرانی بازداشت شده در آمریکا امروز مصادف با سالروز دستگیری او با حضور اعضای خانواده و همکاران این دانشمند برگزارشد.
 
یعقوب فتح الهی معاونت پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس در این کنفرانس اظهار کرد: رفتار آمریکا از هیچ منطقی طبعیت نمی‌کند و این رفتار ازروی استکبار و ظلم است. آمریکا دلیل قانع کننده‌ای برای این رفتار و عمل ندارد.

او با اشاره به نداشتن دلایل قانع کننده آمریکا گفت: کارشناسان حقوقی آمریکا هم می‌دانند که دلیل قانع کننده‌ای برای بازداشت مسعود سلیمانی ندارند. آن‌ها می‌گویند در خصوص ادعای FBI هیچ جرمی وجود ندارد و نمی‌دانیم به چه جرمی او را زندانی کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: «ظریف» به دنبال پیگیری وضعیت بازداشت «مسعود سلیمانی»


معاونت پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: جامعه جهانی باید بررسیکند که چرا بدون داشتن هیچ جرم موثق و مستندی؛ مسعود سلیمانی زندانی شده است.

در ادامه منصوره موحدین استاد دانشکده علوم پزشکی اظهار کرد: این پیامی است به جامعه بین‌المللی، دانشمند عضو هیئت علمی که در حوزه مختص به خود مشغول به کار بوده و دانشجو تربیت می‌کرده الان در بند است.

او افزود: دانشمند ایرانی و کشورمان ایران از ادعای آمریکا که حقوق بشر است محروم هستند.

موحدین گفت: تا دوهفته اول تصور می‌کردیم دانشمند ایرانی قبل از یک ماه آزاد می‌شود و این مسائل تنهاسوء تفاهم بوده است.

او ادامه داد: ما نمیدانیم که دلیل این یکسال زندانی شدن همکارمان چیست و امروز در جمع اصحاب رسانه امیدوارم بتوانیم این پیام را به جهان برسانیم.

استاد دانشکده علوم پزشکی با اشاره به اینکه علم بی مرز است تصریح کرد: علم محدودیتی ندارد هرفردی در هرجایی که علم را پیدا کند می‌تواند واقعیت‌های علمی را مورد بررسی قرار دهد.

در ادامه نشست مهناز ربیعی همسر دانشمند ایرانی با اشاره به سالگرد دستگیری مسعود سلیمانی در آمریکا اظهار کرد: همسرم را با توطئه دستگیرکردند.

ربیعی گفت: سلیمانی استاد هماتولوژی دانشگاه تربیت مدرس، استاد نمونه سال ۹۴ و نخبه برتر در سایت علمی خارجی است. هدف او در سطح جهانی بررسی بیماری‌های صب العلاج ضایعات مغزی و نخاعی بود.

ربیعی تصریح کرد: این رفتار آمریکا اخلاقی نیست. این نقض حقوق بشر است که بدون محاکمه و تفهیم اتهام سلیمانی را زندانی کردند.

او گفت: فشار‌های بسیاری روی خانواده وپدر و مادر پروفسور است که در دوماه اخیر مادر ایشان براثر همین فشار‌های دوری از فرزند فوت کردند.

همسر دانشمند ایرانی ابراز کرد: امیدوارم این پویش ادامه پیداکند تابه نتیجه نهایی که آزادی پروفسور است برسیم.

در ادامه مرضیه هاشمی مجری وخبرنگار شبکه پرس تی وی گفت: آمریکا کار‌های خلاف حقوق بشر انجام می‌دهد و سلیمانی دانشمند ایرانی و نخبه دنیاست که به دعوت مایوکلینیک در آمریکا زندانی شده است و جای تاسف دارد؛ آنها یک ایرانی را دستگیر می‌کنند اما در حقیقت هدفشان نابود کردن جمهوری اسلامی و جلوگیری از پیشرفت آن است.

او گفت: آمریکایی‌ها با روش‌های مختلف می‌خواهند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند و اگر از تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای و شهدای آن دوران و زندانی کردن این دانشمند و آزادی خودم بخواهیم مرور کنیم نتیجه می‌شود که هدف آمریکا نابودی ایران است.

مجری شبکه پرس تی وی ابراز کرد: در حین برگشت از آمریکا خیلی از دانشمندان تماس گرفتند و گفتند این اتفاق اخیر برای ما هم رخ داده  اما رسانه‌ای نشده است.

هاشمی اظهار کرد: همه گفتند که درخصوص این مسائل صحبت نکنیم، اما به نظر می‌رسد باید رسانه‌ای شود؛ افراد زندانی شده وخانواده هایشان نترسند چرا که اگر صحبت نکنید هیچ اتفاقی نمی‌افتد؛ چطور آمریکا جرات می‌کند که دکتر سلیمانی را دعوت و ویزای او را باطل کند تا به این بهانه پروفسور دستگیر شود.

خبرنگار پرس تی وی ادامه داد:هدف آمریکا چیز دیگری است تا با فشار روی سلیمانی، او را تسلیم کند که برای آمریکا کار کند، کار‌های او ثبت جمهوری اسلامی ایران نباشد و او را مجبور کندبه این طریق  امکان آزادی داشته باشد. 

او گفت: خبرنگاران باید در این حوزه و اطلاع رسانی بین المللی بیشتر فعالیت کنند و در نهایت با فشار به دولت آمریکا  منجر به آزادی دکتر سلیمانی شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار