دبیر انجمن صنایع لبنی مطرح کرد؛

نرخ جدید محصولات لبنی هنوز ابلاغ نشده است

باکری گفت: مصوبه ۲۲ خرداد ستاد تنظیم بازار درباره قیمت لبنیات، همچنان پابرجاست

نرخ جدید محصولات لبنی هنوز ابلاغ نشده استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه ۱۴ محصول صنایع لبنی مشمول قیمت گذاری بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار است افزود: قیمت این محصولات، با افزایش مواجه نشده است بنابراین هرگونه افزایش قیمت روی این ۱۴ محصول لبنی، خلاف قانون است که حتما با آن برخورد خواهد شد.

او اضافه کرد: به غیر از این ۱۴ محصول لبنی، بقیه محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری نیست و قیمت آن بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضای بازار تعیین می‌شود.

باکری گفت: در جلسه‌ای که امروز با انجمن دامداران داشتیم اعضای آن، تقاضایی درباره افزایش نرخ شیر خام داشتند که قرار شد اسناد و مدارک مربوط را به مراجعی مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی ارائه کنند چنانچه درخواست آن‌ها مورد موافقت قرار گیرد و ستاد تنظیم بازار، مصوبه آن را اعلام کند تغییراتی در قیمت فرآورده‌ها بر اساس این مصوبه اعمال می شود.


بیشتر بخوانید: ستاد تنظیم بازار در خواب پاییزی!/ چرا قیمت اقلام اساسی افزایش یافت؟


او افزود: انجمن دامداران در جلسه امروز اعلام کردند که قیمت تمام شده شیر خام برای آن‌ها بدون احتساب سود، ۲۶ هزار و ۷۴۵ ریال است که باید به این میزان ۱۰ تا ۱۲ درصد حداقل سود نیز لحاظ کرد.

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه هم اکنون قیمت شیرخام درب گاوداری کیلویی ۲۳ هزار و ۹۰۰ ریال است گفت: این در حالیست که صنایع لبنی، هم اکنون شیرخام را کیلویی ۲۷ هزار تا ۲۸ هزار ریال درب کارخانه تحویل می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار