نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه گفت: اجرای دقیق استاندارد‌ها در بخش‌های مختلف برای توسعه کشور نیازمند گفتمان‌سازی و برنامه‌ریزی اصولی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه  در آیین بزرگداشت روز جهانی استاندارد گفت: یکی از چالش‌های اساسی در کشور اجرا نشدن استاندارد است که باید با ترویج این اصل در روابط اجتماعی، این مهم فرهنگ سازی شود.

او افزود: دلیل مشکلات مختلف در کشور غفلت از رعایت استاندارد‌ها است و در سامانه‌های اداری، اجتماعی و اقتصادی باید این اصل استاندارد مورد توجه قرار گیرد.

نماینده شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استاندارد تنها مختص به مسایل تولید و اقتصادی نیست بلکه ابعادی دارد که این موضوع را در دستگاه‌های اجرایی و حتی جامعه هم می‌توان وسعت داد.

همتی تصریح کرد: توجه به قانون نمونه عینی و عملیاتی در اجرای استاندارد است و با افزایش نظارت مجلس شورای اسلامی می‌توان این رویکرد مهم را در جامعه نهادینه کرد.

او اضافه کرد: مشکلات بخش‌های مختلف برای کشور از هنجار‌های غیرمتعارف نشات می‌گیرد و رفتار‌ها و عملکرد‌ها باید بر مبنای قانون باشد.

نماینده شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌وری در تولید کالا و رونق اقتصادی به کیفیت و استاندارد مربوط است و جایگاه سازمان ملی استاندارد ایران نقش غیرقابل انکاری در توسعه کشور دارد.

۲۲ مهر مصادف با ۱۴ اکتبر «روز جهانی استاندارد» نامیگذاری شده است.

انتهای پیام/ح

دلیل مشکلات مختلف در کشور غفلت از رعایت استاندارد‌ها است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.