افزایش تولید ۱۰۰ درصدی گوجه فرنگی در تربت جام

در سال زراعی جاری ۴۴ هزار و ۱۰۰ تن گوجه فرنگی از کشتزار‌های تربت جام برداشت شد که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش تولید ۱۰۰ درصدی گوجه فرنگی در تربت جامبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی ممیزی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: افزایش سطح زیر کشت، قیمت مناسب و بارش‌های فراوان امسال از عوامل افزایش تولید محصول گوجه فرنگی در این شهرستان است.

او  افزود: امسال ۹۸۰ هکتار از کشتزار‌های تربت جام زیرکشت گوجه فرنگی رفت که به طور میانگین از هر هکتار ۴۵ تن محصول برداشت شد.

او ادامه داد: در سال زراعی گذشته سطح زیرکشت محصول گوجه فرنگی در این شهرستان ۴۰۰ هکتار و میزان تولید آن ۱۸ هزار تن بود.

او گفت: در سال زراعی جاری در ۱۰۰ درصد مزارع این محصول مبارزه بیولوژیک و شیمیایی انجام شد.

ممیزی به توزیع بیش از ۲۰۰ تن انواع کود‌های شیمیایی در سال زراعی جاری بین کشاورزان گوجه فرنگی کار این منطقه اشاره کرد و افزود: از مرحله کاشت تا برداشت این محصول در تربت جام در هر هکتار بیش از ۳۰ نفر روز مشغول کار می‌شوند.

او با بیان اینکه محصول گوجه فرنگی در تربت جام بیش از ۴۸۰ خانوار بهره بردار دارد گفت: هر سال برداشت گوجه فرنگی در این منطقه از اواخر شهریور ماه آغاز و تا اواخر مهر ادامه می‌یابد.

او گفت: این شهرستان چهار واحد فرآوری گوجه فرنگی دارد که به علت نبود نقدینگی تعطیل می‌باشد و محصول تولید شده شهرستان به واحد‌های فعال استان منتقل می‌شود.

ممیزی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد گوجه فرنگی تولید شده در تربت جام در بخش نصرآباد و پنج درصد آن در بخش مرکزی این شهرستان تولید می‌شود.

انتهای پیام//س. ج



چهار واحد فرآوری گوجه فرنگی تربت جام که به علت نبود نقدینگی تعطیل می‌باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار