تخصیص اعتبار برای جمع آوری گاز‌های پتروشیمی‌ها در خوزستان

مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب گفت: شرکت بیدبلند خلیج فارس حدود یک و یک دهم میلیارد دلار اعتبار برای جمع آوری گاز‌های پتروشیمی‌ها منعقد شده است که بیش از ۴ صد میلیون فوت گاز جمع آوری خواهد کرد.

احمد محمدی مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: شرکت بیدبلند خلیج فارس حدود یک و یک دهم میلیارد دلار اعتبار برای جمع آوری گاز‌های پتروشیمی‌ها منعقد شده است که بیش از ۴ صد میلیون فوت گاز جمع آوری خواهد کرد، در شرکت نفت و گاز مارون‌هم با اعتبار ۲۰۰  میلیون دلار برای جمع آوری ۲۰۰ میلیون فوت گاز منعقد شده است.

او با بیان اینکه اولویت ما برای کار‌های زیست محیطی مناطق پرجمعیت استان از جمله شهر اهواز است بیان داشت: سود حاصل از سوخت نشدن ۱۰ میلیون فوت گاز روزانه دراین پروژه باعث می‌شود هزینه های پروژه ۳  ماهه برگردد.

محمدی تصریح کرد: شرکت بهره برداری کارون به عنوان بزرگترین شرکت بهره برداری مناطق نفت خیز جنوب بیش از ۸۰ درصد از تاسیسات آن در مجاورت کلانشهر اهواز است.

مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب گفت: با ۳ قرارداد دیگر و در محموع با ۵ قرارداد حدود ۹۰ درصد گاز‌های منطقه مناطق نفت خیز جمع آوری می‌شود که اگر در همین شرکت کارون نود درصد گاز‌هایی که می‌سوزد را جمع کنیم یعنی ۵۰ هزار بشکه مایعات را جمع آوری کردیم که صرفه اقتصادی زیادی دارد.

انتهای پیام/م

جمع آوری گازهای پتروشیمی

برچسب ها: محیط زیست ، شرکت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.