در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

انتقال فعالیت‌های صنعت برق به عراق با هدف اشتغالزایی داخلی

صالحی گفت: در تلاشیم با انتقال فعالیت‌های صنعت برق خود به عراق موجب اشتغال برای جوانان ایرانی شویم.

صنعت برق عراق با کمک متخصصان توانمند ایرانی بازسازی می‌شود/ ایجاد اشتغال برای جوانان با انتقال صنعت برق به عراق

حمیدرضا صالحی عضو هیأت مدیره سندیکای صنعت برق ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت صادرات برق به کشور عراق, اظهار کرد: بعد از اتمام جنگ بین ایران و عراق, ایران اولین کشوری بود که با نوسازی شبکه‌های ارتباطی و  ایجاد شبکه‌های برق, ظرفیت بیشتری را به صادرات آن  اختصاص داد که در حال حاضر شاهد حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات صادرات برق به کشور عراق هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت نامطلوب سیم کشی‌های برق در کشور عراق چرا ایران در صنعت برق آن کشور سرمایه گذاری  ندارد؟ گفت: کشور عراق از لحاظ تکنولوژی کشوری عقب مانده  و شبکه‌های توزیع و انتقال برق فرسوده و آسیب دیده است. زیر ساخت‌های صنعت برق در این کشور نیازمند پروژه‌های بلند مدت است و اگر کشور عراق بخواهد در صنعت برق ارتقا پیدا کند باید از لحاظ زیر ساختی قوی باشد.

عضو هیأت مدیره سندیکای صنعت برق ایران بیان کرد:کشور ایران، چون در صنعت برق کامل، به همه بخش‌ها مسلط و تکنولوژی انتقال و توزیع برق را داراست طی برنامه ریزی‌های انجام شده در سندیکای برق و وزارت نیرو در تلاش هستیم فعالیت‌های صنعت برق خود را به عراق منتقل کرده و در ایجاد صنعت برق در این کشور نقشی موثر داشته باشیم که در صورت اجرایی شدن این طرح, علاوه بر رشد صنعت برق کشور می‌توانیم در ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی و عراقی  نقشی به سزا داشته باشیم.

صالحی با اشاره به اینکه شبکه‌های برق در عراق به شدت با مشکل مواجه هستند, گفت: چون سیم کشی‌های برق موجب کاهش تلفات جانی و مالی می‌شود، در تلاشیم با اجرای پروژه‌های کاهش تلفات در این کشور از بروز این رخداد بیشتر جلوگیری کنیم.

این مقام مسئول در همین خصوص تصریح کرد: برای اجرای این پروژه‌ها بین شرکت سندیکای برق و وزارت نیرو توافق نامه‌هایی امضا شد که در دست اقدام است. شرکت‌های صاحب نام و مشهور می‌توانند در این پروژه‌ها به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: با احداث تعدادی کارخانه در عراق تلاش می کنیم بخشی از ظرفیت های  خالی کارخانه‌های کشور را به این کشور منتقل کنیم.


بیشتر بخوانید :جلوگیری از انباشت بدهی پیمانکاران با اصلاح اقتصاد برق/ شبکه برق عراق با کابل های ایرانی تجهیز می شود 


رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و دانش بنیان اتاق بازرگانی وصنایع معادن ایران در پاسخ به این سوال که تکمیل این طرح چقدر زمان می‌برد؟ بیان کرد: برای اجرا و تکمیل این پروژه‌ها نمی توان زمان مشخصی در نظر گرفت، چون این طرح شامل آموزش سپس بهره برداری است.

صالحی با اشاره به اشتغال این طرح برای کارشناسان و مهندسین صنعت برق تصریح کرد: این طرح ها در دراز مدت می‌تواند فرصتی مناسب برای اشتغال نیرو‌های انسانی ذکر شده باشد؛ همچنین در حال حاضر ۵۰ هزار نفر در صنعت برق مشغول به کار هستند که این رقم با انتقال صنعت برق به کشور عراق ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

صنعت برق عراق با کمک متخصصان توانمند ایرانی بازسازی می‌شود

برچسب ها: برق ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار