القحطانی: برجام باید حفظ شود

محمد القحطانی، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل در اظهاراتی در کمیته خلع سلاح هسته‌ای بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

القحطانی: برجام باید حفظ شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، محمد القحطانی، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای ایران برای حصول اطمینان از عدم از دستیابی ایران به سلاح‌های اتمی تاکید کرد.

القحطانی در اظهاراتی در کمیته خلع سلاح هسته‌ای ضمن تاکید بر حفظ برجام به جامعه جهانی، سازمان ملل و تمام اعضای عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای موسوم به ان‌پی‌تی توصیه کرد در زمینه اجرای تعهدات خود در قبال ایجاد یک منطقه عاری از سلاح اتمی و کشتار جمعی تلاش کنند.

نماینده عربستان با تاکید بر اینکه تاسیس چنین منطقه‌ای یک مسئولیت جمعی در سطح بین‌المللی است، از جامعه جهانی خواست تا به تعهدات خود در جهت تقویت صلح، امنیت و ثبات در منطقه و جهان عمل کنند.

القحطانی در سخنان خود افزود که ادامه امتناع رژیم اسرائیل از پیوستن به ان پی تی تهدید جدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

این درحالی است که اعضای کابینه عربستان سعودی روز سه شنبه در جلسه‌ای به ریاست سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور مدعی شدند که باید با یک توافق جامع بین‌المللی، مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شدند. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار