اخبارحوادث دوم آبان ماه ۹۸؛

کشف محموله قاچاق در اصفهان / دستگیری کیف قاپ حرفه‌ای درگلپایگان

مهم‌ترین حوادث امروز دوم آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوم ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف محموله قاچاق در اصفهان

سرهنگ "حسین ترکیان" سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان حین گشت زنی در یکی از محور‌های فرعی اصفهان به یک کامیونت مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: پس از هماهنگی‌های لازم از این خودرو بازرسی شد که ۱۲ هزار سیخ چوبی و ۱۶ کارتن واکس خودرو خارجی کشف شد که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد ریال اعلام شده بیان داشت: در این رابطه یک نفر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان هر گونه فعالیت در زمینه وارد کردن، نگهداری و توزیع کالای قاچاق را زمینه ساز رکود اقتصادی کشور و از عوامل افزایش بیکاری جوانان دانست و اظهار داشت: مشارکت مردمی با پلیس در شناسایی و برخورد با اینگونه مجرمان تاثیر بسزایی دارد.
 

دستگیری کیف قاپ حرفه‌ای درگلپایگان

سرهنگ " علی سبحانی فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش چندین فقره سرقت گوشی‌های تلفن همراه و کیف بانوان به روش قاپ زنی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران با تحقیقات پلیسی گسترده، موفق به شناسایی متهم شده و در عملیاتی ویژه با هماهنگی مقام قضائی سارق را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان بیان داشت: متهم تاکنون به سرقت ۱۰۰ میلیون ریال اموال طی ۷ فقره سرقت اعتراف کرده است.

سرهنگ سبحانی در پایان با اشاره به اینکه اموال کشف شده و وجوه نقد پس از طی مراحل قانونی به مالک بازگردانده می‌شوند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهند.
 

کشف ۳۸ کیلو تریاک در کاشان

سرهنگ "علی پورکاوهفرمانده انتظامی شهرستان کاشان اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یک سوداگر مرگ در حال انتقال محموله‌ای از شرق کشور به مرکز است، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: یک تیم مجرب از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کاشان وارد عمل شدند و سواری دنا حامل محموله افیونی را شناسایی و متوقف کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی ازاین خودرو مقدار ۳۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ پورکاوه اظهار داشت: در این رابطه ۲ سوداگر مرگ دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
 

کشف مزرعه استخراج غیر قانونی بیت کوین در اصفهان

بنابر اعلام روابط عمومی سپاه صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه استان اصفهان، این مزرعه در یک کارخانه متروکه آجرپزی در منطقه سجزی کشف شد که با سوءاستفاده از برق صنعتی و تعرفه ارزان، ارز دیجیتال استخراج می‌کردند.

مصرف برق این تعداد دستگاه معادل مصرف ۹۰۰ خانوار است که به صورت شبانه روزی از کولر گازی استفاده کنند.

ضابطان قضایی سپاه صاحب الزمان (عجل الله) تاکنون ۵۰۰ ماینر خارجی کشف کرده اند که ۳۰۰ مورد آن مربوط به این مزرعه بوده است.
 

توقیف کامیون‌های حامل کالای قاچاق در شهرضا

سرهنگ "صادق کاظم زاد" فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودرو‌های عبوری در ۲ عملیات جداگانه به ۲ دستگاه کامیون مشکوک و آنهارا متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این کامیون ها، تعداد ۱۶ حلقه لاستیک سواری، تعداد ۴ دستگاه تلویزیون ال‌ای دی به مارک سونی، تعداد ۱۶۹ جفت کفش بچه گانه وتعدادی لوازم خرازی قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ کاظم زاد بیان داشت: ارزش این کالای‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۸۵۰ میلیون ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص راننده‌های این کشنده‌ها دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

 

دستگیری متخلفان شکار در منطقه حفاظت شده کرکس

علیرضا غلامی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز گفت: در پی گزارشی از دوستداران محیط زیست مبنی بر ورود گروهی متخلف شکار و صید به این منطقه حفاظت شده، نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست این اداره پس از گشت و کنترل و دوربین کشی، و راهبندان موفق شدند چهار نفر شکارچی را دستگیر کنند.

علیرضا غلامی افزود: در بازرسی از خودرو این متخلفان یک قبضه اسلحه گلوله زنی تک لول کالیبر ۲۷۰ و یک قبضه اسلحه خفیف کالیبر ۲۲ و مهمات شامل ۴ عدد فشنگ ساچمه زنی و ادوات شکار شامل دو دستگاه دوربین دو چشمی وسه عدد سلاح سرد کشف و ضبط شد.

او گفت: منطقه حفاظت شده کرکس نطنز با ۱۱۴ هزار هکتار یکی از زیباترین و بکرترین مناطق حیات وحش استان و زیستگاه انواع جانوران وحشی ازجمله خزندگان، پرندگان و پستاندارانی همچون کل و بز، قوچ و میش وحشی، آهو، گراز و گرگ است.
 

راننده قلابی اسنپ و ۱۰ میلیارد سرقت از بانوان با آبمیوه خواب آور

سرهنگ "حسین ترکیان" سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از همشهریان مبنی بر سرقت با آبمیوه خواب آور رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های تخصصی مشخص شد، فردی با پرسه زنی در کوچه‌ها اقدام به شناسایی بانوانی که منتظر تاکسی اسنپ بودند می‌کرد و پس از معرفی خود به عنوان راننده اسنپ آن‌ها را سوار می‌کرد.

این مقام انتظامی بیان داشت: این فرد در طول مسیر با تعارف آبمیوه یا آب معدنی که از قبل داروی خواب آور در آن ریخته بود، بانوان را فریب و بی هوش می‌کرده و طلاها، تلفن همراه و وجوه نقد آن‌ها را سرقت می‌کرده است.

سرهنگ ترکیان اظهار داشت: بلافاصله یک پرونده تشکیل و افسران متخصص و زبده پلیس آگاهی وارد عمل شدند و این سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه سارق یک دستگاه خودرو تیبای سرقتی و ۳ جفت پلاک مسروقه کشف و توقیف شد.

ترکیان با اشاره به اینکه این پرونده تاکنون ۱۸ شاکی دارد، بیان داشت: متهم تاکنون به ۱۰ میلیارد ریال سرقت با این شیوه و فروش اموال به یک مالخر اعتراف کرده که مالخر نیز دستگیر شد.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان بااشاره به اینکه اموال کشف شده تحویل مالباختگان می‌شود از شهروندان خواست، هنگامی که درخواست تاکسی اسنپ می‌کنند حتما مشخصات خودرو و راننده را مطابقت بدهند، به افراد ناشناس که عموما ظاهری شیک و مرتب دارند اعتماد نکنند، از پذیرفتن هر نوع خوراکی اکیدا خودداری کنند و موضوع‌های مشکوک را به پلیس اطلاع دهند، همچنین اگر از افرادی به این شیوه سرقت شده حتما به پلیس آگاهی اصفهان واقع در خیابان قائمیه مراجعه کنند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.