رییس پلیس آگاهی استان هرمزگان گفت : باند سارق و خریدار قطعات خودرو سرقتی در بندرعباس شناسایی و منهدم شد.

شناسایی و انهدام باند سارقان خودرو از پارکینک / دستگیری ۱۵ متهمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سرهنگ عبدالمجید کرمی ، رییس پلیس آگاهی استان هرمزگان گفت : باند سارق و خریدار قطعات خودرو سرقتی در بندرعباس شناسایی و منهدم شد.

او افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو و قطعات آن در یکی از پارکینگ های بندرعباس و متواری شدن سارقان،بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور كار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

رییس پلیس آگاهی استان هرمزگان گفت : با انجام چندین روز کار اطلاعاتی و پلیسی و بررسی های میدانی و تخصصی از پارکینگ مشخص شد با توجه به حجم زیاد وسایل نقلیه موجود در پارکینگ آمار دقیقی از خودروهای ترخیصی یا مصادره ای در دسترس پارکینگ دار نبود که با هماهنگی مقام قضایی تعدادی از نگهبانان ترخیص شده در ماههای قبل نیز شناسایی و به پلیس اگاهی احضار شدند.

سرهنگ عبدالمجید کرمی افزود: در بازجویی و تحقیقات فنی و علمی از نگهبانان،  همکاری تعدادی از آنان با سارقان در زمینه اوراق و منفک کردن قطعات خودرو ها ی سبک و سنگین و خودرو های گران قیمت و فروش یا انتقال آنها به خارج از استان محرز شد که مراتب و نتایج حاصله به مرجع قضایی اعلام و با هماهنگی های صورت گرفته ۱۵ نفر از مجرمان حرفه ای و دلالان قطعات خودرو و اوراق فروشی های سطح شهر بندر عباس و استان های هم جوار شناسایی و در چند عملیات جداگانه دستگیر شدند.

او گفت: متهمان در تحقیقات بعمل آمده، به اوراق کردن تعداد ۹ دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ و پژو پارس و کامیونت‌های خاور کاویان و اوراق ۴۰ دستگاه موتور سیکلت در پارکینگ و همچنین سرقت ۶ دستگاه خودرو وانت نیسان بصورت شبانه و انتقال آن‌ها به بیرون و فروش آن‌ها اعتراف کردند.

عبدالمجید کرمی با بیان اینکه با همکاری متهمان ۶ دستگاه از خودرو‌های مسروقه از آنان کشف شد، افزود: تحقیق از متهمان این پرونده برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی ادامه دارد و ضروری است شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات انتظامی و امنیتی را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

رییس پلیس اگاهی استان هرمزگان ، مهمترین علل و عوامل وقوع این جرم را، عدم نصب دوربین مدار بسته در محل پارکینگ، عدم سرکشی مسئولان وقت پارکینگ از نگهبانان در اوقات اداری و غیر اداری، عدم وجود سیستم رایانه‌ای جهت درج سوابق انواع خودرو‌های موجود در پارکینگ و بکارگیری نگهبانان دارای سوابق متعدد کیفری برشمرد.

انتهای پیام /ب

شناسایی وانهدام باند سارقان خودرو و قطعات آن در بندرعباس

برچسب ها: انتظامی ، سرقت ، جرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار