تحصیل ۱۸۰ هزار دانش آموز عشایری در کشور

مدیرکل توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۱۸۰ هزار دانش آموز عشایری در در مدارس عشایری سطح کشور در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا سیفی، مدیرکل توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری وزارت آموزش و پرورش امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مدارس عشایری شهرستان اصلاندوز گفت: جمعیت عشایری کشور نقش ویژه و بسزایی در توسعه کشور دارند به طوری که عشایر مناطق مختلف کشور در عرصه‌های اقتصادی و تولید محصولات دامی و کشاورزی دارند و می‌توانند در راستای تحقق و رونق تولید و اقتصاد مقاومتی گام اساسی بردارند.

او با اشاره به جمعیت دانش‌آموزی مدارس عشایری سطح کشور افزود: در حال حاضر ۱۸۰ هزار دانش آموز عشایری در در مدارس عشایری سطح کشور در حال تحصیل هستند.

مدیرکل توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه استان اردبیل نیز یکی از استان‌های مرزی و عشایری کشور به شمار می‌رود تصریح کرد: استان اردبیل نیز یکی از استان‌های مرزی و عشایری کشور به شمار می‌رود و با توجه شرایط جغرافیایی و مرزی بودن استان اردبیل یکی از استان‌های صاحب اداره کل آموزش عشایری ما نیز استان اردبیل است.

سیفی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل را مثبت دانست و بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در حوزه مدارس عشایری عملکرد مثبت و بسیار خوبی دارد و در عرصه پوشش تحصیلی یکی از استان‌های موفق در سطح کشور است.

او اظهار کرد: امسال اقدامات موثر تحقیقاتی و مطالعاتی در حوزه آموزش و پرورش عشایری انجام گرفته که این تحقیقات و مطالعات در پیشبرد برنامه‌های این حوزه موثر بوده است.

انتهای پیام/ح

اردبیل در عرصه پوشش تحصیلی یکی از استان‌های موفق کشور است

برچسب ها: عشایر ، دانش آموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.