تولیت مسجد مقدس جمکران عنوان کرد؛

انقلاب اسلامی به‌سادگی به دست نیامده / ترامپ نزد ملت ایران از منفورترین افراد بشر است

حجت الاسلام رحیمیان گفت:انقلاب اسلامی محصول خون شهدای کربلا و از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انقلاب اسلامی به‌سادگی به دست نیامده / ترامپ نزد ملت ایران از منفورترین افراد بشر استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان،تولیت مسجد مقدس جمکران ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به ارزش و اهمیت انقلاب اسلامی اظهار کرد:امام خمینی (ره) در غربت نهضت خود را ادامه داد و به نتیجه رسید.

او با اشاره به اقدامات امام راحل برای مقابله با رژیم شاه افزود:امام راحل فرمود برخی افراد می‌گویند باید سکوت کرد یعنی استقلال ما را بفروشند و ساکت باشیم، به خدا گناه کبیره است کسی که نسبت به مشکلات فریاد نزند.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد:رئیس‌جمهور آمریکا این موضوع را بداند که نزد ملت ایران از منفورترین افراد بشر است، امروز در برابر کاخ سفید آمریکا شعار مرگ بر آمریکا گفته می‌شود، اما بازمان امام راحل تفاوت دارد، چون در آن زمان همه‌کس و همه‌چیز در اختیار آمریکا بود.

رحیمیان ادامه داد:انقلاب اسلامی به‌سادگی به دست نیامده است و امام راحل دوران سختی را در حبس و حصر و تبعید بود، درمجموع ۴۷۵۰ روز در عراق و ۴۵۰۰ روز در نجف بودند و حدود ۲۵۰ روز در کربلا بودند.

او گفت:آخرین سخنرانی امام خمینی (ره) در ایران ۴ آبان ۴۳ بود و پس از ۱۴ سال در بهمن ۵۷ سخنرانی کرد که بیش از ۱۴ سال زمان برد، جمهوری اسلامی محصول شهدای بدر و حُنین و سینه شکسته حضرت زهرا (س) و فرآیند تاریخی است که شیعیان ایرانی با رهبری امام راحل آن را تشکیل دادند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با تاکیدبر اینکه انقلاب اسلامی محصول خون شهدای کربلا است، بیان کرد: این انقلاب از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، نهضت عاشورا و امام حسین (ع) موضوعی بود که الگویی برای شکل‌گیری انقلاب و نظام اسلامی شد.

رحیمیان افزود:در بنیاد شهید برخی از وصیت‌نامه شهدا را موردبررسی قراردادیم که ۷۰ هزار وصیت‌نامه شهدا به ما نشان داد انگیزه آن‌ها برای حضور در جبهه الگو گیری از نهضت عاشورا بود و همچنین بر پیروی از ولایت‌فقیه تأکید کرده بودند.

او عنوان کرد:پشت پا زدن به جمهوری اسلامی یعنی مقابله با خون شهدای تاریخ اسلام، چون نظام محصول چنین فرایندی است، امروز باید قدر نعمت انقلاب اسلامی را بدانیم همان‌گونه که امام راحل نوید داد که انقلاب اسلامی محصول ایران نیست بلکه سرآغاز انقلاب اسلامی جهانی به رهبری حضرت مهدی (عج) است.

انتهای پیام/ ش

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.