بارش رحمت الهی و لطافت هوای استان مرکزی / طغیان رودخانه در فراهان

بارش باران پاییزی دراستان مرکزی موجب لطافت هوا شد.

بارش رحمت الهی و لطافت هوای استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بارش باران باران پاییزی سبب لطافت هوا و زیبایی محیط پاییز هزار رنگ شد و موجب شد مردم به پارک‌ها آمده و از این هوای پاک بهره بردند.

بارش رحمت الهی درسطح استان مرکزی ضمن شادابی هوا، موجب خوشحالی مردم به خصوص کشاورزان شد.

این بارش‌ها غبار از چهره شهر‌ها به خصوص کلانشهر اراک شست و هوای سالم را به ریه شهر وارد کرد.

طغیان رودخانه در فراهان

بر اثر باراش باران در برخی نقاط استان مرکزی هم مشکلاتی ایجاد شد که مسدود شدن محور خلت آباد - کاظم آباد فراهان به علت طغیان رودخانه و تخریب آسفالت از جمله این مشکلات بود.

تلخابی بخشدار مرکزی شهرستان فراهان  در گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: در پی بارش‌های سیل آسا در سطح شهرستان تعدادی از منازل مسکونی و محور‌های مواصلاتی روستا‌ها دچار آسیب شدند که تیم مدیریت بحران شهرستان با تمام توان به دنبال رفع مشکلات به وجود آمده هستند.

تداوم ناپایداری‌ها تا اواسط هفته در استان مرکزی

 مرادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفت وگو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با بیان اینکه به دلیل استقرار یک سامانه بارشی در شرق دریای مدیترانه و تولید متناوب امواج ناپایدار بارشی شاهد بارش‌هایی طی روز‌های گذشته در استان بوده ایم گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد این ناپایداری همچنان تا اواسط هفته با شدت و ضعف در مناطق مختلف استان تداوم خواهد یافت.

مرادی افزود: بنابراین طی این مدت گاهی بارش باران یا رگبار و رعدوبرق و احتمال افزایش موقتی سرعت باد پیش بینی می‌شود هوای استان مرکزی سردتر می‌شود.

اخطار وقوع سیل در استان مرکزی

بهاروند مدیرکل هواشناسی استان مرکزی با اشاره به اخطاریه شماره ۵ هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواسط هفته و تقویت فعالیت این سامانه به ویژه در امروز خبر داد.

بهاروند افزود: بارش باران و رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ و افزایش موقتی سرعت باد و مه آلودگی هوا در مناطق سردسیر و کوهستانی از پیامد‌های فعالیت سامانه بارشی است.

او اضافه کرد: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر و ایجاد و رواناب و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد و به دلیل تقویت بارش‌ها در روز شنبه احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه مناطق شمال و شرق استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی بر احتیاط در تردد جاده‌ها به دلیل لغزندگی و مه آلودگی بودن جاده‌ها تاکید کرد و از مردم خواست به دلیل وقوع رعد و برق و خطر برق گرفتگی به منطق کوهستانی و مرتفع نروند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.