آغاز اجرای طرح کشت پاییزه در ۲۹ هزار هکتار اراضی شهرستان نیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: عملیات طرح کشت پاییزه به مساحت بیش از ۲۹ هزار هکتار در شهرستان نیر آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا ناصری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان گفت: عملیات طرح کشت پاییزه شهرستان به مساحت ۲۹ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی گندم و جو شامل ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار گندم دیم، هزار و ۸۰۰ هکتار گندم آبی، ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار جو دیم و ۸۰۰ هکتار جو آبی آغاز گردیده است.

او افزود: در حال حاضر طرح‌های مربوط به پایاب سد سرخاب که در سطح ۳ هزار و ۵۳۰ هکتار از اراضی روستا‌های قره تپه، ویرثق، علی آباد، سرخاب، بوران، گوگه، گوگرچین، ایرنجی اجرا شده که تاکنون در سطح هزار و ۷۳۲ هکتار با ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر افزود: طرح مربوط به تامین آب روستای بوسجین نیز به مساحت ۶۲۹ هکتار در حال تکمیل مراحل اجرایی است که طرح‌های اشاره شده با احتساب سایر طرح‌های کوچک به ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار می‌رسد که این شهرستان در تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار رتبه اول استانی را کسب کرده است.

ناصری گفت: طرح‌های مطالعه شده این شهرستان در روستای صایین به مساحت ۶۸ هکتار و در حال مطالعه در بخش دورسنخواجه شامل روستا‌های میمند ۲۲۰، مزرعه ۱۵۰، یامچی علیا ۱۹۰، کله سر ۳۰۰، کمال آباد ۵۰۰، جوراب ۲۰۰، پیرنق و خان قشلاقی جمعاً به مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار می‌باشد.

او افزود: میزان خرید غله شهرستان هزار و ۴۲۰ تن از طریق تعاونی و هزار و ۱۳۴ تن از طریق سیلو که جمعاً به میزان ۲ هزار و ۵۵۴ تن بوده است.

انتهای پیام/ح

خرید بیش از 2 هزار تن غله در شهرستان نیر

برچسب ها: کشت پاییزه ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.