روزنامه الاخبار: تظاهرات در عراق زیر نظر واشنگتن و با پول سعودی‌ها انجام می‌شود

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی اعلام کرد تظاهرات در عراق با پول عربستان سعودی و با حمایت واشنگتن انجام می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه لبنانی الاخبار امروز در گزارشی اعلام کرد آنچه در عراق در حال رخ دادن است، طرحی انتقامی زیر نظر واشنگتن و امارات بوده که با پول سعودی‌ها در حال انجام است.

در این گزارش آمده است: روز گذشته در شماری از استان‌های عراق، تظاهراتی با هدف استعفای دولت عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق انجام شد، تظاهراتی که در دید طرف‌های امنیتی، نشانگر مسیری است که از ابتدای ماه جاری و با هدف ایجاد یک کودتای سیاسی در این کشور آغاز شده است. طرف‌های امنیتی مذکور شکی ندارند که این تظاهرات، برنامه‌ریزی شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: طرحی از سوی واشنگتن، ابوظبی و ریاض کشور‌های عراق و لبنان را هدف قرار داده است. از زمانی که عادل عبدالمهدی در عراق دولت تشکیل داده و ائتلاف «فتح- سائرون» توانست سهم بیشتری را در دولت بدست آورد، تلاش‌ها برای ایجاد زمینه‌ای برای سرنگونی دولت آغاز و تلاش شد دولت را حتی پیش از آغاز بکار، ناکارآمد جلوه دهد و مسئولیت تمامی بحران‌های کشور از فساد، سهم بندی احزاب و بدی خدمات رفاهی را به دوش دولت بیاندازد. از سوی دیگر، تلاش شد تا با نظارت آمریکا، عادل عبدالمهدی برکنار شود. در این میان، کشور امارات مرکز ایده پردازی و ایجاد راهکار از سوی «طحنون بن زاید آل نهیان» و «محمد دحلان» مشاور وی بوده است.

الاخبار همچنین با اشاره به نقش سعودی‌ها در تأمین مالی این ناآرامی‌ها نوشت: اما تامین هزینه‌های مالی این تظاهرات که به ۱۵۰ میلیون دلار می‌رسد را عربستان عهده‌دار است. این در حالی است که اجرای کار به سازمان‌هایی محول شده که از سوی سفارت آمریکا حمایت مالی می‌شوند و امروزه تعداد آن‌ها در عراق به بیش از ۵۰ هزار سازمان فعال می‌رسد.

روزنامه الاخبار لبنان همچنین در گزارش دیگری اعلام کرد این روزنامه به سندی امنیتی دست یافته که در آن نقش سفارت آمریکا در مدیریت تشکیلاتی سری در تظاهرات عراق هویداست (اینجا).

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۲۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
بطور دقیق در لبنان هم همین سناریو در حال اجراء است چون آمریکا و اروپا با تمام امکانات چندین تریلیونی خود نتوانسته اند بر اراده مردمی که ضد استعمار و ضد استکبار هستند فائق آیند و با تمام متحدان و اذناب خود و صرف هزینه های کلان در منطقه شکست فاحش خورده اند با مطرح کردن"معامله قرن" طرحشان تبدیل به "افتضاح قرن" شد....هشت سال جنگ نیابتی و حمایت های همه جانبه محسوس و غیرمحسوس از تروریستهای 110کشور و اعزام و تجهیز آنان در مقابل اراده مردم غیور عراق و سوریه شکست خورد و نتوانستند سوریه و عراق را مانند لیبی و سودان تکه تکه و شرقی و غربی و شمالی و جنوبی کنند.....بیش از 5سال متواتر است که نتوانسته اند با تمام تجهیزات و امکانات پیشرفته حریف رزمندگان پابرهنه و تحت محاصره تمام عیار کشور مظلوم یمن بشوند....در جنگ 33روزه نتوانستند حریف حزب الله لبنان بشوند در حالیکه با همین شرایط برتری و تحت محاصره بودن نوار غزه نتوانستند حریف نابودی مقاومت فلسطین بشوند......خلاصه یک کلام با صرف چندین تریلیون دلار هزینه کردن در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا هنوز نتوانسته اند کشورهای منطقه را تجزیه و تکه تکه کنند تا برای اسرائیل امنیت و برتری ایجاد کنند کشورهائی از این امر مستثنی هستند که فریب خدعه و نیرنگ رسانه ای غول های رسانه های اروپا و آمریکا و اسرائیل را خورده اند مانند لیبی که اهل لیبی اهل لیبی را هر روز به نفع دشمنان قسم خورده مردم لیبی کشتار میکنند چونکه آمریکا و اروپا و اسرائیل توانسته اند این کشور بزرگ و گسترده یکدست را به شرقی و غربی تجزیه کننند......در سودان نیز با همین حربه یک کشور بزرگ و یکدست را تبدیل به شمالی و جنوبی کردند و هم در لیبی و هم در سودان هنوز هم مشغول غارت و چپاول منابع و ثروت ملی ایندو کشور هستند و مردم غافل این دو کشور را با همدیگر درگیر کرده اند با خدعه و نیرنگ تفرقه گرائی و تشتت آراء بین قبایل و طوایف و شیوخ و عشایر منطقه......
آخرین اخبار