انتقاد گزارشگر سازمان ملل از دبیرکل این سازمان

گزارشگر ویژه سازمان ملل معتقد است به رغم دلایل زیاد مبنی بر دست داشتن سعودی‌ها در قتل جمال خاشقجی، دولت عربستان و دبیرکل سازمان ملل در این خصوص منفعل هستند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های فراقانونی اعلام کرد به رغم دلایل زیاد مبنی بر دست داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود، نه دولت عربستان و و نه دبیرکل سازمان ملل و نهاد‌های وابسته به آن اقدامی برای ادامه تحقیقات جنایی در این خصوص اتخاذ نکرده‌اند.

اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل می‌گوید یافته‌های او که در ماه ژوئن به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه شد نشان می‌دهد که ستون نویس سعودی روزنامه واشنگتن پست قربانی یک قتل برنامه ریزی شده و سازمان یافته و غیرقانونی است و دولت عربستان باید مسئولیت آن را برعهده بگیرد.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز گذشته برگزار شد گفت: این فاجعه‌ای زنجیروار است که باید از هم باز شود. اینکه چه کسی دستور قتل را داده و چه اقداماتی برای تشدید تحریکات وجود داشته که باعث قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول شده است.

او بر قتل خاشقجی به دست حکومت سعودی و دستور مستقیم ولیعهد عربستان تاکید کرد و ضمن انتقاد از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت به رغم دلایل کافی، سازمان ملل در قبال تحقیقات خاشقجی مسئولانه عمل نمی‌کند.

خاشقجی، ستون نویس روزنامه واشنگتن پست روز دوم اکتبر برای تنظیم سند ازدواج خود به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه می‌کند، ولی در آنجا به شکل وحشیانه‌ای سلاخی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار