رقابت‌های وزنه‌برداری گزینشی المپیک؛

سهراب امیدوار باقی ماند/ حمله ناموفق کیانوش به رکورد دنیا

رقابت‌های وزنه‌برداری گزینشی المپیک با حضور ۲ ملی‌پوش ایرانی در دسته ۹۶ کیلوگرم به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در رقابت‌های وزنه‌برداری گزینشی المپیک ۲۰۲۰ که در شهر تراملان سوئیس برگزار می‌شود، امشب (شنبه) سهراب مرادی و کیانوش رستمی ۲ ملی پوش وزنه برداری کشورمان به مصاقف رقبای خود، از جمله تیان تائو (قهرمان رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹) در دسته ۹۶ کیلو گرم رفتند.

حرکت یک‌ضرب

با توجه به اینکه پیش از این عنوان شده بود که مرادی فقط برای جمع‌آوری امتیازات مجموع در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت، وزنه بردار ۳۱ ساله کشورمان در حرکت یک‌ضرب با وزنه سبک ۸۰ کیلویی کار خود را آغاز کرد و پس از مهار این وزنه، برای جلوگیری از مصدومیت مجدد، از انجام حرکت دوم و سوم این بخش انصراف داد.   

اما دیگر وزنه‌بردار نامدار کشورمان، یعنی کیانوش رستمی، در اولین حرکت یک‌ضرب خود سراغ وزنه ۱۶۵ کیلویی رفت، اما در مهار آن ناموفق ظاهر شد. کیانوش در دومین تلاش خود این وزنه را بالای سر برد. در نهایت، کیانوش رستمی، در سومین و آخرین انتخاب خود در حرکت یک‌ضرب، موفق به مهار وزنه ۱۷۷ کیلویی نشد.

به این ترتیب هر ۲ وزنه بردار کشورمان امتیازات حرکت یک‌ضرب را به دست آوردند و کیانوش هم با توجه به نتایج دیگر رقبا در این بخش، در جایگاه نخست ایستاد.

تیان تائو چینی نیز در حرکت یک‌ضرب به ترتیب وزنه‌های ۱۳۰، ۱۴۰ و ۱۵۰ کیلویی را مهار کرد.  

حرکت دوضرب

اما در حرکت دوضرب، سهراب مرادی وزنه‌های ۱۱۰ و ۱۲۰ کیلویی را مهار کرد و در مجموع با رکورد ۲۰۰ کیلوگرم و بدون انجام حرکات اضافی، به کار خود در سوئیس پایان داد.

کیانوش رستمی در حرکت دوضرب، ابتدا وزنه ۱۹۰ کیلویی را بالای سر برد. کیانوش حرکت دوم خود در بخش دوضرب را انجام نداد، اما در اقدامی جالب به سمت رکورد دنیا در حرکت دوضرب، حمله‌ور شد و درخواست وزنه ۲۳۲ کیلویی را کرد، اما کیانوش در مهار این وزنه ناکام ماند و با مجموع ۳۵۵ کیلوگرم به کار خود در این بازی‌ها پایان داد.

تیان تائو هم که گویا فقط قصد حضور در این رقابت‌ها را داشت، با وجود اینکه بهترین رکورد شخصی‌اش در حرکت دوضرب وزنه ۲۱۰ کیلویی بوده است، در این بخش وزنه‌های سبک ۱۵۰، ۱۶۰ و ۱۷۰ کیلویی را بالای سر برد.  


بیشتر بخوانید: بازگشت سهراب پس از یک سال/ کیانوش، امیدوار به معجزه


انتهای پیام/

پایان کار رستمی و مرادی در سوئیس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار