مشهدالرضا غرق در ماتم و عزا شد/در سوگ نبی جهان سیه می پوشد

همزمان با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) حرم و بارگاه منور رضوی غرق در ماتم و عزا است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، همزمان با سالروز وفات حضرت رسول اکرم (ص)؛ پیامبر ختمی مرتبت و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) حرم و بارگاه منور رضوی غرق در ماتم و عزا است.
 
زائران و مجاوران از گوشه و کنار ایران و دنیا خود را به این بارگاه ملکوتی رسانده‌اند تا در این ساعات منتهی به شهادت امام رضا (ع) در کنار بارگاه نورانی آن حضرت باشند.
 
امروز همه ایران و شیعیان اسلام سوگوار هستند، اما روز‌های پایانی ماه صفر که می‌شود دیار خورشید رنگ و بوی دیگری دارد؛ دلدادگانِ عاشق به دیار توس به پایتخت معنوی ایران حرکت می‌کنند تا همچون کبوتران عاشق به گرداگرد گنبد طلایی خورشید بچرخند؛ به سمت مشهد می‌آیند تا در سوگ پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام مهربانی‌ها عزا برپا کنند؛ سواره یا پیاده، پیر و جوان فرقی نمی‌کند عاشق که باشی دل به جاده میزنی برای رسیدن به معشوق.
 

 
مشهدالرضا غرق در ماتم و عزا شد
 
امروز برنامه‌های متعددی نیز از سوی آستان قدس رضوی در حرم منور در حال اجرا است که محوریت تمامی آن‌ها عزاداری زائران ایرانی و غیرایرانی است. همچنین ویژه برنامه‌های مشخصی نیز ویژه زائران غیرایرانی در حرم منور رضوی در حال برگزاری است.

تمامی مسیر‌های منتهی به حرم منور رضوی نیز شاهد حضور دسته‌های متعدد عزاداری است که با نظم و ترتیب خاصی مراسم این روز را گرامی می‌دارند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

حال و هوای مشهد روز رحلت پیامبر اکرم (ص)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار