وزیر اقتصاد خبر داد؛

"پدیده"در دستور جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا

وزیر اقتصاد گفت: در اولین نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا موضوع پدیده در دستور جلسه قرار می‌گیرد.

پدیده در دستور جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: در خصوص وضعیت پدیده در سفر قبلی که به خراسان رضوی داشتم، نشستی با ستاد تامین برگزار و منجر به صورت جلسه‌ای شد که برخی از مواردش نیازمند تایید در شورای عالی هماهنگی اقتصادی است، لذا در اولین نشست این شورا موضوع پدیده در دستور جلسه قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: نرخ بیکاری جامعه روستایی در خراسان رضوی هم اکنون ۳.۶ دهم درصد و نرخ مشارکت ۴۸ درصد است و شرایط خوب استان این آمار را تایید می کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در حوزه تجارت خارجی علی رغم تمام شیطنت‌ها و تمام فشار‌هایی که توسط دشمنان و نابخردان به کشور تحمیل شده، صادرات غیرنفتی ما در ۷ ماهه سال جاری از مرز ۲۴ میلیارد دلار عبور کرده است و در حوزه واردات هم رشد ۲۲ درصدی صورت گرفته است.

دژپسند افزود : در حوزه صادرات وزنی ۱۷.۷ درصد رشد داشته ایم، همچنین در حوزه بهبود فضای کسب و کار امسال خوشبختانه رتبه ۱۲۷ را به خود اختصاص داده ایم، از طرفی در شرایط اقتصاد تحریمی که محدودیت‌ها بیشتر می‌شود چنین رتبه‌ای کسب شده که ارزشمند است.
 
او تصریح کرد:در ۳ ماهه تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد ۸۴۰ هزار شغل خالص در حوزه اشتغال برای کل کشور ایجاد شده است.
 
انتهای پیام//م.ی
 
 

بهبود فضای کسب و کار در فضای تحریم های اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.