مدیر کل شهرسازی شهرداری شیراز:

تفکیک زمین های روستای «قلعه نو» قانونی است

شهرداری شیراز بر قانونی بودن روند تفکیک زمین‌های روستای «قلعه نو» طبق مصوبه سال ۹۲ شورای برنامه ریزی استان فارس و رعایت فاصله حریم این زمین‌ها تا تصفیه خانه فاضلاب تاکید کرد.

تفکیک زمین های روستای «قلعه نو» قانونی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل شهرسازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز در خصوص زمین‌های تفکیک شده روستای قلعه نو گفت: مالک زمین‌های ۲۸ هکتاری روستای «قلعه نو» درخواست خود را در سال ۹۱ به شهرداری ارائه داد و سپس درخواست مالک در شورای برنامه ریزی استان فارس و سپس کارگروه امور زیربنایی استان فارس بررسی شد و طی این بررسی از نهاد‌های مختلف عضو کارگروه همچون اداره آب و فاضلاب، اداره راه و شهرسازی و ... استعلام گرفته می‌شود، تمامی این سازمان‌ها به تغییر کاربری و تفکیک اراضی نظر مثبت می‌دهند و در خواست مالک در سال ۹۲ به تصویب می‌رسد.

ناصر رضایی اضافه کرد: این مصوبه پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان فارس به شهرداری شیراز ابلاغ می‌شود. شهرداری شیراز نیز با نگاه تامین خدمات و منافع عمومی روستای «قلعه نو» اقدام به تفکیک زمین‌های ۲۸ هکتاری می‌کند و هم اکنون بیش از ۵۰ درصد از این زمین به کاربری‌های فضای سبز، اداری، درمانی، آموزشی و تامین مسیر‌های دسترسی اختصاص یافته است.

او با اشاره به رعایت حریم تصفیه خانه فاضلاب تا زمین‌های تفکیک شده، گفت: شهرداری شیراز در سال ۹۱ طی نامه‌ای در خصوص تغییر کاربری، تفکیک زمین و رعایت حریم تصفیه خانه فاضلاب از اداره آب و فاضلاب پرسش می‌کند و این اداره نیز طی نامه‌ای موافقت خود را برای تغییر کاربری اعلام می‌کند و هیچ گونه منعی را برای تغییر کاربری اعلام نمی‌کند.

مدیر کل شهرسازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز اعلام کرد: طبق قانون ۵۰۰ متر حریم برای تصفیه خانه فاضلاب در نظر گرفته شده است. در این زمین‌ها نیز حریم تصفیه خانه فاضلاب رعایت شده است.

رضایی در خصوص ابهامات مطرح شده از سوی اداره راه و شهرسازی مبنی بر عدم پاسخ به استعلام‌های این نهاد توسط شهرداری گفت: درخواست اداره راه و شهرسازی در سال ۹۴ مبتنی بر ارسال مدارک و مستندات تغییر کاربری و تفکیک زمین‌های ۲۸ هکتاری روستای «قلعه نو» برای شورای عالی شهرسازی و معماری پاسخ داده شده است و شهرداری تمام مستندات درخواست شده را در سال ۹۴ برای آن‌ها ارسال کرده است.

مدیر کل شهرسازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز اضافه کرد: از فروردین ماه ۹۴ تاکنون هیچگونه مکاتبه‌ای از سوی اداره راه و شهرسازی مبنی بر توقف یا دستور عدم اقدام بر پلاک‌های مورد نظر به این حوزه ارسال نشده است و در نامه نگاری شورای عالی شهرسازی و معماری نیز دستوری مبتنی بر توقف تغییر کاربری و تفکیک زمین‌های ۲۸ هکتاری روستای «قلعه نو» وجود ندارد.

طی روز‌های گذشته خبری مبنی بر ابهام در چگونگی تفکیک زمین‌های پروژه ۲۸ هکتاری روستای «قلعه نو» در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود که شهرداری شیراز بر قانونی بودن روند تفکیک زمین‌های روستای «قلعه نو»، گرفتن استعلام از نهاد‌های مختلف، نامه نگاری با اداره راه و شهرسازی و اداره آب و فاضلاب و رعایت فاصله حریم این زمین‌ها تا تصفیه خانه فاضلاب تاکید دارد.

همچنین مستندات قانونی بودن این امر و نامه نگاری‌های انجام شده موجود و در صورت نیاز به مقامات قضایی و بازرسی نیز ارائه می‌شود.
انتهای پیام/م

قانونی بودن روند تفکیک زمین‌های روستای «قلعه نو»

برچسب ها: شهرداری ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار