آسیب دیدن ۳ خودرو در سیل ساوه /مسئولان در حال برآورد سیل ساوه / مشکل ساخت برخی منازل شهروندان ساوه در مسیر رودخانه

بر اثر وقوع سیل در ساوه ۳ خودرو آسیب دیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سرهنگ خلجی معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان مرکزی از آسیب دیدن ۳ خودرو بر اثر وقوع سیل در شهرستان ساوه خبرداد.

آسیب دیدن ۳ خودرو در سیل ساوه

آسیب دیدن ۳ خودرو در سیل ساوه

سرهنگ خلجی افزود: ساعتی پیش بر اثر وقوع سیل در حاشیه شهر و رودخانه عباس آباد شهرستان ساوه منازل تعدادی از شهروندان دچار آبگرفتگی شد و به ۳ خودرو آسیب جزئی وارد شد.

او اضافه کرد: در این حادثه به کمک نیرو‌های امدادی و پلیس مسیر جریان آب تغییر داده شد و از خسارات احتمالی بیشتر جلوگیری به عمل آمد.

مسئولان در حال برآورد وقوع سیل در شهرستان ساوه

غیاثی مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی**گفت: بارندگی‌های روز گذشته در استان به‌ویژه ارتفاعات عباس‌آباد ساوه سبب وقوع سیل در این منطقه شد.

غیاثی افزود: مسیر رودخانه در ارتفاعات عباس‌آباد دو شاخه است که با تمهیدات فرماندار ساوه و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط یکی از این مسیر‌ها که به روستا منتهی می‌شد با ایجاد خاک‌ریز بسته شد بود، اما با بارندگی چند روز گذشته، آب از ارتفاعات به سمت روستا طغیان کرده و مسیر مسدود شده را باز و آب در جاده فرعی بین روستا و جاده اصلی جریان پیدا کرده است.

او با بیان اینکه هم‌اکنون مسؤولان ذی‌ربط در این منطقه در حال بر‌آورد خسارت وارده هستند اضافه کرد: از ابتدای سال آبیِ امسال تاکنون مجموع بارندگی در استان مرکزی ۴۰ میلی‌متر بوده که در مقایسه با بلندمدت بسیار خوب بوده و خوشبختانه خسارت خاصی به استان وارد نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی ادامه داد: ابتدای هر فصل جلسه مدیریت بحران برای آمادگی در برابر حوادث احتمالی ویژه آن فصل برگزار می‌شود، هفته گذشته جلسه مدیریت بحران با مدیریت استاندار مرکزی برگزار و استاندار مرکزی بر آمادگی دستگاه‌های ذی‌ربط تأکید کردند.

او گفت: همچنین دستورالعمل‌های اجرایی لازم به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده و همه دستگاه‌های برای حوادث احتمالی در فصل سرما آمادگی لازم را دارند.

مشکل ساخت برخی منازل شهروندان ساوه در مسیر رودخانه

میرزایی فرماندار ساوه هم با اشاره به به طغیان رودخانه از سمت روستای یولاق و بالادست، سیلی در منطقه عباس آباد جنوبی ساوه رخ داد که با توجه به ساخته شدن برخی منازل شهروندان در مسیر رودخانه مشکلاتی را بوجود آورد.

میرزایی افزود: بلافاصله پس از جاری شدن سیل در این منطقه ستاد بحران تشکیل شد و با ابلاع دستور به دست اندرکاران و با حضور نیرو‌های عملیاتی و امدادی، اقدامات لازم برای کنترل سیلاب انجام گرفت.

او اضافه کرد: در حال حاضر سیل مدیریت شده و مشکلی وجود ندارد ضمن اینکه قراراست طی روز‌های آتی با بررسی‌های بیشتر اقدام به ایجاد یک بند کنیم تا حرکت آب را به مسیری مشخص منحرف کنیم و در غیر اینصورت تمهیدات دیگری اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام / ج

 

برچسب ها: سیل ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.