آخرین جزئیات درباره برگزاری دیدار تیم‌های ملی فوتبال عراق و ایران

با توجه به مشکلات کنونی کشور عراق، برگزاری دیدار تیم‌های ملی فوتبال این کشور و ایران در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به مشکلات کشور عراق، برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال این کشور با ایران که طبق برنامه ۲۳ آبان در ورزشگاه بین المللی بصره انجام می‌شود در زمان و تاریخ مقرر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است و رسانه‌های عربی و عراقی بار‌ها اعلام کرده اند با توجه به تصمیم AFC احتمال دارد محل برگزاری دیدار شاگردان مارک ویلموتس و سرتکو کاتانچ تغییر کند.

از طرفی تعویق مسابقات گروه اول رقابت‌های مقدماتی جوانان آسیا که قرار بود بین روز‌های ۱۱ تا ۱۸ آبان با حضور تیم‌های عراق، عمان، فلسطین، کویت و پاکستان در کربلا برگزار شود، احتمال تغییر محل دیدار تیم ملی فوتبال بزرگسالان عراق با ایران را افزایش می‌دهد.


بیشتر بخوانید: داور دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و عراق تغییر نمی‌کند


با این وجود طبق اعلام یک منبع آگاه تصمیم گیرنده اصلی درباره برگزاری دیدار عراق و ایران کنفدراسیون فوتبال آسیا نیست بلکه با توجه به اینکه دیدار مذکور در چارچوب مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و زیر نظر فیفا برگزار می‌شود، فدراسیون جهانی فوتبال پس از دریافت نظر مشورتی مسئولان AFC تصمیم نهایی اش را اتخاذ می‌کند. البته تاکنون جمع بندی خاصی هم درباره وضعیت عراق برای میزبانی این بازی انجام نشده و اگر فیفا پس از دریافت گزارش عوامل برگزاری بازی به این نتیجه برسد که این کشور شرایط میزبانی ندارد، امکان تغییر محل دیدار یا تعویق آن حتی در فاصله چهار روز مانده به بازی هم وجود دارد. مانند اینکه گزارش نهایی درباره فراهم نبودن شرایط برگزاری رقابت‌های مقدماتی جوانان آسیا شب گذشته در اختیار مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفت و سپس آن‌ها تصمیم گرفتند این رقابت‌ها را به تعویق اندازند.

از طرفی در صورت تغییر محل بازی، فدراسیون فوتبال عراق موظف است به سرعت کشور موردنظر خود برای برگزاری دیدار با ایران را به مسئولان AFC و فیفا معرفی کند تا آن‌ها درباره صلاحیت محل جدید اعلام نظر کنند. این احتمال وجود دارد که عراقی‌ها پس از تائید نشدن صلاحیت بصره برای میزبانی از ملی پوشان فوتبال کشورمان، قطر یا امارات را به عنوان محل جدید بازی انتخاب کنند.


بیشتر بخوانید: احتمال تغییر مکان دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق افزایش یافت


انتهای پیام/

آخرین اخبار از تیم ملی فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
France
پژمان
۰۳:۵۸ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
درکشور ثالث برگزار نشه بدمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید
صدا و سیما در شهرستان لردگان مسابقات فوتبال اروپایی را پخش نمیکند. در اطلاعات شبکه 3 یا ورزش گزارش ورزشی را اعلام میکند ولی بجای اون یه فیلمی مستندی چیزی که رو دستشون باشه پخش میکنند. از شما تقاضا داریم پیگیری کنید چون اینجا کسی پاسخگو نیست
آخرین اخبار