رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاهش نرخ مالیات تولیدکنندگان، حجم تولید را افزایش می‌دهد

شکوری گفت: وقتی تولید کنندگان کمتر مالیات پرداخت کنند، سرمایه گذاری افزایش پیدا کرده و در نتیجه معضل بیکاری کمرنگ می‌شود.

ضرورت کاهش نرخ مالیات بخش تولیدیبهرام شکوری رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ضرورت کاهش نرخ مالیات بر بخش تولید، گفت: متاسفانه در اجرای عدالت در بخش مالیات ضعف وجود دارد. بخش‌ های مختلفی که در حوزه اقتصاد فعالیت می‌کنند که نسبت به نوع فعالیت‌شان دولت  نرخ‌‌های مالیات خاصی را اعمال می کند.

او بیان کرد: تولید،  یکی از بحث‌هایی است که ریسک سرمایه ‌گذاری در آن بالاست چرا که در آن نه تنها بحث افزایش تولید بلکه بحث نیروی انسانی، بیمه، مالیات و آلایندگی های محیط کار جزو مشکلات این حوزه کاری به شمار می رود.

شکوری با تاکید بر اینکه باید به تولید اهمیت داد و آن را با تجارت مقایسه نکرد،  گفت:به عنوان مثال در صورتی که تولید سیمان با مشکلی مواجه شود نمی توان به راحتی از این مشکل عبور یا جایگزین کرد. تولید و تجارت به یکدیگر متصل هستند.


بیشتر بخوانید: نقش مالیات در رونق تولید/ضرورت تفکیک فعالیت اقتصادی مولد و غیر مولد برای اخذ مالیات


رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ادامه داد: در صورت بروز مشکل در حوزه تجارت سیمان، توانایی جایگزین نوع دیگری از کالای تجاری وجود دارد اما برای تعدیل و یا تعطیلی کارخانه تولید سیمان، مشکلات مختلفی از جمله افزایش بیکاری قشر بالایی از کارگران در جامعه شده و امکان جایگزینی آن بسیار سخت است.

او افزود: دولت ها باید بخش تولید صنایع را تقویت و حمایت کنند چرا که امسال مورد تاکید رهبری و سال رونق تولید و اقتصادی نام گرفته است.

شکوری تشریح کرد: امسال سهم مالیات در بودجه کشور افزایش و درآمدهای نفتی کاهش پیدا خواهد کرد. بنابر این دولت ها اگر نرخ مالیات تولید را کاهش بدهند میزان تولیدات ملی افزایش پیدا کرده و سهم  درآمد دولت از بخش تولید بیشتر می شود.

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی گفت: وقتی تولید کنندگان کمتر مالیات پرداخت کنند، سرمایه‌ گذاری افزایش پیدا کرده و در نتیجه معضل بیکاری تا حدودی کمرنگ می شود.

انتهای پیام/

ریسک سرمایه گذاری در تولید بالاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار