رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم مطرح کرد؛

برخورد شدید با قطع درختان در قم

سبحانی با انتقاد شدید از کاهش درختان سطح شهر قم از برخورد با هرگونه قطع درختان در شهر قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مجتبی سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم با اشاره به اینکه تلاش شورای پنجم توسعه فضای سبز است و تا آنجا که بتوانیم از قطع حتی یک نهال جلوگیری می‌کنیم گفت: در شورای شهر با همه مواردی که بخواهد باغی از بین رفته مخالفت می‌کنیم و در کمیسیون ماده ۷ نیز به‌شدت در مقابل قطع درختان و یا از بین بردن باغ و حتی یک درخت در همه‌جا می‌ایستیم و به‌هیچ وجه موافقت نخواهیم کرد.

او با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری و توجه ایشان نسبت به کاشت نهال مثمر، افزود: جلسات نظارتی که در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم با حضور سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری داشتیم، تأکید شده از کاشت درختان غیرمثمر که گاهی حتی به خانه‌ها و سازه‌های اطراف خسارت وارد کرده خودداری شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای شهر قم ادامه داد: مقرر شده در مرحله بعد، درختان مثمر و دارای میوه مانند عناب، توت، زیتون، گل محمدی و ... که در مطالعات توسط کارشناسان بررسی شده، کاشته شود که مردم بتوانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه در جلسات مختلف از سوی برخی مراکز یا افراد، فشار‌هایی می‌آورند تا معبری باز شود یا خیابانی احداث شود، تصریح کرد: تأکید داریم حتی اگر قرار باشد یک یا دو درخت برای عبور و مرور قطع شود، فقط با یک شرط پذیرفته می‌شود که دو برابر اندازه آن درخت، تقسیم بر ۵، هر عددی به‌دست آمد، درختان متناسب با اقلیم قم کاشته شود.

سبحانی عنوان کرد: برای قطع هر درخت یا نهال، جریمه هنگفتی گرفته می‌شود و اگر توجیه داشته باشد باید متناسب با درختی که قطع می‌کنند، درخت مثمر و مناسب با اقلیم قم بکارند و ما اجازه کاهش هیچ درختی از سطح شهر را نمی‌دهیم. قطعاً با اجرای این مصوبه، درختان ما توسعه پیدا خواهد کرد.

او با اظهار تأسف کاهش باغات قم در سال‌های اخیر، افزود: اگر به نقشه‌های هوایی سال ۸۶ نگاه شود، باغات بسیاری با درختان انبوه و مثمر از قبیل انار و انجیر در سطح شهر وجود داشته که همه در حال حاضر بنا به دلایلی یا عمداً یا سهواً یا عدم رسیدگی و خشک شدن چاه‌ها از بین رفته است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای شهر قم گفت: اگر هوای شهر قم آلوده است، دلیل آن این بوده که فضای سبز آن را گرفتیم و دیگر زیبایی و طراوت گذشته را نداریم و باغ‌های بزرگ ما از بین رفته است.

او با تصریح بر اینکه از تشکل‌های مردمی و رسانه‌ها و کارشناسان دعوت به همکاری می‌کنیم که ما را کمک کنند، تأکید کرد: اگر جایی درختی در حال از بین رفتن است به ما اطلاع دهند، ضمن آن که همشهریان از طریق شبکه‌هایی که با بنده در ارتباط هستند نیز اطلاعاتی را می‌دهند و تا حد ممکن سعی می‌کنیم این موجودات زنده را که باعث احیای زندگی خود ما هست، زنده نگه داریم و توسعه دهیم.

انتهای پیام/الف

انتقاد از تخریب باغات قم؛ با قطع درختان به‌شدت برخورد می‌شود

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.