احتمال بروز نا امنی در استفاده از اینترنت رایگان اماکن عمومی

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: استفاده از وای فای رایگان امنیت اطلاعات گوشی هوشمند را به خطر می اندازد.

احتمال بروز نا امنی در استفاده از اینترنت رایگان اماکن عمومیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگارنژاد،رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به اینکه اینترنت رایگان یکی از علایق دارندگان گوشی‌های هوشمند است و برخی کاربران در مکان‌های عمومی نظیر هتل، کافی‌شاپ و مراکز خرید به دنبال اینترنت و وای‌فای رایگان هستند گفت: باید بدانیم استفاده از وای‌فای رایگان ممکن است امنیت اطلاعات ما را به خطر بیاندازد.

او افزود: اتصال به اینترنت وایرلس (بدون سیم) یا وای‌فای رایگان با اینکه فواید زیادی از جمله اتصال نامحدود به اینترنت در هر لحظه و مکان دارد، اما چون عمومی و همگانی است و تمامی کاربران از یک نام کاربری و رمز عبور استفاده می‌کنند، ناخودآگاه کاربران را به سمت ناامنی در آن مکان پیش می‌برد.

او بیان کرد: با اتصال رایگان افزایش کلاهبرداری‌های مختلف نظیر حملات سایبری، ورود بدافزار‌ها و باج افزاری و فیشینگ را برای کاربران در پی خواهد داشت.

سرهنگ یادگارنژاد به کاربران فضای مجازی تاکید کرد: شهروندان بهتر است کار‌های مهم و حساس خود از جمله عملیات بانکی، چک کردن ایمیل‌های حساس ویا خرید‌های اینترنتی خود را با استفاده از وای‌فای عمومی انجام نداده و این اقدامات را به زمانی دیگر که از شبکه امن خانگی استفاده می‌کنند، موکول کنند.

او افزود: بهترین راهکار آن است که کاربران از اپراتور مخابراتی مربوطه سیم‌کارت خود، بسته‌های اینترنتی با حجم و زمان مورد نیاز تهیه کرده و بدین ترتیب علاوه بر عدم نیاز به اتصال به وای‌فای اماکن عمومی با ضریب امنیتی پایین، در هر مکانی که خواستند، به اینترنت متصل شده و به انجام کار‌های مورد نظر خود بپردازند.

رییس پلیس فتای استان کرمان گفت: مجرمان سایبری افرادی را که به شبکه‌های وای‌فای عمومی وصل می‌شوند هدف قرار می‌دهند و می‌توانند بدون آن که قربانیان متوجه شوند به اطلاعات خصوصی آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام/ح

استفاده از وای فای رایگان خطرناک است

برچسب ها: اینترنت ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار